וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 10 מפגינים נהרגו מאש הצבא, הרוב באידליב

ניר יהב

13.1.2012 / 17:04

הליגה הערבית הודיעה כי תעכב את שיגור משלחת הפקחים הנוספת בשל פציעת פקחיה בלאטקייה - והאש נמשכת. דיווח: מאות חיילים פשטו על דרעא והקימו עשרות מחסומים

על רקע הודעת הליגה הערבית כי תעכב את שיגור משלחת הפקחים הערבים הנוספת בשל פציעתם של מספר פקחי הליגה הערבית בלאטקייה, גם היום (שישי) נמשכה האלימות מצד כוחות הביטחון הסורים כלפי המפגינים. עד כה דווח על עשרה מפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון בהפגנות מחאה נגד המשטר הסורי שנערכו ברחבי המדינה, לפחות מחציתם במחוז אידליב. ההפגנות היום נערכו תחת הכותרת "תומכים בצבא הסורי החופשי".

מפגינים נמלטים מירי גז מדמיע בהפגנה נגד שלטון אסד בעיר אידליב, סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
האש בסוריה נמשכת/רויטרס

עדי ראייה דיווחו כי מאות חיילים סורים פשטו היום על העיר אנחל שבמחוז דרעא בצפון המדינה והקימו שם עשרות מחסומים. בעיר דומא שבאזור דמשק דווח כי שני עיתונאים זרים ומתרגמים שהתלוו אליהם נעצרו על ידי כוחות הביטחון הסורים. רשת אל-ג'זירה דיווחה מפי מפגינים כי צבא סוריה הפגיז היום באש ארטילריה את הערים זבדאני ומדאיא. לא דווח כמה נפגעים היו כתוצאה מהירי.

אתמול נהרגו 34, בהם שני ילדים

גורם דיפלומטי אירופי אמר הבוקר כי משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד "מנסה למשוך זמן ובונה על כך שדברים יישתנו באזור ובזירה הבינלאומית, על מנת שמדינות המערב והליגה הערבית יפסיקו להפעיל עליו לחצים". בשיחה עם היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", הוסיף הגורם השוהה מתוקף תפקידו הנוכחי בדמשק, כי "כל התערבות חיצונית בנעשה בסוריה תפעל לטובת המשטר הסורי". הוא העריך כי לא תקרה הפיכה צבאית במדינה שכן הקצינים שערקו "הם לא קצינים בכירים".

אתמול נהרגו ברחבי סוריה 34 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, מתוכם שני ילדים וחייל שעונה ונהרג. עשרה מתוך ה-34 נהרגו בעיר חומס, שישה באידליב, חמישה בדיר א-זור, וכל השאר בערים דמשק, חמה וחלב. גורמי אופוזיציה טענו עוד כי תופעת העריקה מצבא סוריה הולכת ומתפשטת וכי מדי יום מצטרפים עוד ועוד חיילים לצבא הסורי החופשי.

השלטונות הסורים פרסמו אתמול תמונה של אדם מת שביצע, לטענתם, את הפיגוע ביום שישי האחרון בשכונת מיידאן שבבירה דמשק. משרד הפנים הסורי הודיע כי הוא מפיץ את תמונתו של "הטרוריסט שפוצץ את עצמו" על מנת לאפשר לציבור שיש בידיו מידע אודותיו – להעבירו למשטרה באופן מיידי או ליצור קשר עם משרד הפנים "על מנת לאפשר לכוחות הביטחון הסורים לעצור את יתר חוליות הטרור ולהעמידן למשפט".

עוד בנושא:
תיעוד בסוריה: כך נהרג העיתונאי הצרפתי בחומס
אחד המשקיפים התפטר: ”לא אגבה את משטר אסד”
אסד הפתיע ויצא למפגינים: ”אוהב את העם הסורי”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully