וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תומכי אסד תקפו משקיפים, 11 נפצעו קל

הליגה הערבית גינתה את סוריה על "כשלונה במתן אבטחה נאותה" למשקיפיה בתקרית בלאטקייה. סוריה בתגובה: "מבטיחים לשמור עליהם". עוד 11 הרוגים היום מאש השלטונות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

11 חברים בצוות המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה נפצעו באורח קל כשרכבם הותקף בידי מפגינים בעיר הנמל לאטקייה - כך אישרו היום (שלישי) במטה הליגה הערבית בקהיר. בהודעה לא נמסר דבר לגבי זהותם של המפגינים, אולם בסרטונים שהועלו היום לרשת ומתעדים לכאורה את התקרית, שהתרחשה אתמול, נראים המפגינים כשהם מנופפים בדגלי סוריה ובתמונות של הנשיא בשאר אסד - וניתן להניח כי מדובר בתומכיו. כך או כך, בליגה הערבית גינו היום את השלטון הסורי, על כך שלא סיפק למשקיפים את ההגנה הדרושה.

על התקרית והפצועים דיווח היום לסוכנות רויטרס עדנאן אל-חודייר, ראש חדר המבצעים של הליגה הערבית בקהיר, לאחר שסוכנות הידיעות של כוויית דיווחה בתחילה על פציעתם של שניים מהמשקיפים, בעלי אזרחות כווייתית. אל-חודייר הבהיר כי במהלך התקרית לא נורתה אש חיה, וכי פציעותיהם של כל ה-11 הן "קלות ביותר", והם לא נזקקו לטיפול רפואי.

עוד מהנעשה בסוריה:
אסד בנאום לאומה: "מזימה בינלאומית גלויה נגדי"
דיווח בסוריה: קצין בכיר ערק עם 50 חיילים
הסרטון חשף: כך "עיצב" השלטון הסורי את הפיגוע
שתי ספינות מלחמה מרוסיה עגנו בסוריה

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר חומס, סוריה, 9 בינואר 2012. רויטרס
מפגינים נגד שלטון אסד, אתמול בחומס/רויטרס

הליגה הערבית פרסמה היום הודעה המגנה את האירוע, ומטילה את האשמה על השלטונות בדמשק. "כישלון במתן אבטחה נאותה, בלאטקייה או בכל מקום אחר בו פועלת המשלחת, מהווה הפרה בוטה של הממשלה למחויבויותיה", נאמר בהודעה.

בסוריה מיהרו להגיב להודעה, בהבטחה לשמור על בטחונם של המשקיפים. שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, הבהיר לראש משלחת המשקיפים כי "אנחנו נמשיך לשאת באחריות לבטחונם של חברי המשלחת". לדבריו, שצוטטו בהודעה של משרד החוץ בדמשק, סוריה "לא תאפשר להוציא לפועל שום מעשה שיחבל במשימתם".

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר חומס, סוריה, 9 בינואר 2012. רויטרס
חומס, אתמול/רויטרס

הדברים מתפרסמים על רקע נאומו האחרון של הנשיא אסד, היום באוניברסיטת דמשק, בו חזר והבהיר כי אין לו כל כוונה לפרוש מתפקידו, והאשים שוב את מדינות המערב כמו גם את הליגה הערבית ב"מזימה בינלאומית" להפילו. במקביל, נמשך גם ההרג בשטח. לאחר שאתמול דיווחו פעילי זכויות אדם על לפחות 24 הרוגים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, היום דווח בינתיים על 11 הרוגים - אחד בחומס, ועשרה בעיר המזרחית דיר א-זור, אף שגם שם פועל צוות של משקיפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully