וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בנאום לאומה: "מזימה בינלאומית גלויה נגדי"

לאחר כמה שבועות שתיקה הופיע נשיא סוריה בטלוויזיה, ובנאום שנמשך שעה וחצי הבהיר שוב כי אין לו כל כוונה לפנות את כסאו: "התפקיד חסר משמעות עבורי אך אני מחויב להמשיך למען האומה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד נאום ארוך כאורך הגלות של בשאר אסד - ודבר לא השתנה: לאחר כמה שבועות שתיקה, נשא בצהריים (שני) נשיא סוריה נאום לאומה הסורית מעל במת האוניברסיטה בדמשק, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה ונמשך למעלה משעה וחצי, בו חזר והבהיר כי אין לו כל כוונה לוותר על תפקידו, למרות ההתקוממות ההולכת ומסלימה במדינה. "אני אמשיך בתפקידי, זה רצון העם", אמר. "התפקיד חסר משמעות עבורי, אך אני מחויב להמשיך בתפקידי למען האומה". לדבריו, "היו נסיונות לטעון שאני מתחמק מאחריות, אך אני איני אדם שבורח מאחריות. אני נמצא בתפקידי משום שהעם רוצה בי, ואעזוב אותו רק אם העם לא ירצה בי יותר".

אסד חזר בדבריו על האשמותיו בדבר מזימה בינלאומית שנרקמה נגדו. "המזימה הבינלאומית כבר אינה סוד", אמר. "מה שתוכנן מאחורי דלתות סגורות הפך כעת לגלוי". אסד ניסה בדבריו לספק פרשנות להתרחשויות במדינה בשנה האחרונה, ומצא כי הן תוצאה של התערבות מבחוץ. "בהתחלה לא היה קל להסביר מה קרה", אמר. "היה חסר דיאלוג בין הפלגים השונים בסוריה. היום, המסכה הוסרה מעל פרצופיהם של הגורמים הזרים". הוא האשים את המערב ב"קולוניאליזם מסוג חדש", אך למרות זאת, הבהיר כי "הניצחון קרב, כל עוד העם הסורי יעמוד איתן".

"המתקפה התקשורתית נגד סוריה נועדה להביס אותנו", המשיך אסד ותקף. "יש יותר מ-60 ערוצי טלוויזיה, אתרים ועיתונים המקדישים את עצמם לפגיעה בתדמיתה של סוריה."הם נכשלו בכך, אך הם אינם מוותרים". עוד הסביר אסד, כי הדיווח המסולף, כהגדרתו, בתקשורת הבינלאומית, הוא שהוביל להחלטה למנוע מנציגי נציגי התקשורת העולמית לסקר את הנעשה במדינה, שעליה ספג ביקורת רבה. חלק ניכר מדברי הקדיש לתיאור הרפורמות שהוא מנהיג במדינה, ש"רק יחזקו את סוריה", ובמסגרתן תונהג חוקה חדשה, החל מחודש מרץ לדבריו. כמו כן דחה מכל וכל את הטענות לפיהן גורמי ממשל ביצעו פשעים נגד המפגינים ולא נענשו על כך. "הוראות לירות באזרחים ניתנו רק במקרה של סכנת חיים", קבע.

עוד 24 הרוגים, מועצת הביטחון תדון בסוריה

בנאומו התייחס אסד גם למעורבות הגוברת של הליגה הערבית בארצו, והאשים כי למרות שהערבים טוענים כי הם פועלים למען העם הסורי, בפועל הם "מושפעים מלחץ של מדינות זרות". לדבריו, "לפעמים, התערבות ערבית היא יותר גרועה מהתערבות זרה... אם היינו מקשיבים לעצות שהם נתנו לנו, היינו חוזרים מאה שנה אחורה. העצות שלהם הן כמו עצות מרופא שמעשן". עוד הוסיף כי "אל לנו להיות מופתעים מעמדת הליגה הערבית. היא משקפת את מצבם העגום של הערבים... אני מתייחס עכשיו לנושא, כי שמתי לב עד כמה אנשים נעצבים אל לב?ם בגלל העמדה הערבית". בהקשר להשעייתה של סוריה מהליגה, אמר כי "הליגה הערבית ללא סוריה - אינה ערבית".

נאומו של אסד, שהוגדר על ידי הטלוויזיה כ"נאום בנושא ההתפתחויות ברמה הלאומית", ניתן בעוד ההרג במדינה נמשך מדי יום ביומו, למרות נוכחותם של משקיפי הליגה הערבית, שבשבת האחרונה הוחלט להשאירם בינתיים במדינה. לפי נתוני "ועדות התיאום המקומיות", אתמול נהרגו ברחבי המדינה 24 בני אדם מאש כוחות הביטחון - 13 מהם בחומס, שמונה באידליב, אחד בדיר א-זור, אחד בחמה ואחד בפרברי הבירה דמשק.

בהמשך היום צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להתכנס לדיון בנושא סוריה, בפעם הראשונה השנה, על רקע לחץ גובר לנקוט בפעולה בינלאומית נגד המשך הדיכוי במדינה. בארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" קראו לקראת הדיון להחמיר את הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על השלטון בדמשק, כדי לחייבו לאפשר לגורמים הומניטריים בינלאומיים להיכנס למדינה.

כותרות אחרונות מסוריה:
דיווח בסוריה: קצין בכיר ערק עם 50 חיילים
הסרטון חשף: כך "עיצב" השלטון הסורי את הפיגוע
שתי ספינות מלחמה מרוסיה עגנו בסוריה

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully