וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שתי ספינות מלחמה מרוסיה יעגנו בסוריה

7.1.2012 / 3:06

בעוד שהלחץ הפנימי על אסד הולך וגובר, מוסקבה מחזקת את דמשק ובמקביל מתגרה בקהילה הבינלאומית. לפי דיווח רוסי, הספינות צפויות להגיע לסוריה כבר היום, ולשהות כמה ימים בנמל טרטוס

הפגנת תמיכה בשלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד: שתי ספינות קרב רוסיות צפויות להגיע היום (שבת) לסוריה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית Itar-Tass. לא דווח מה מטרת בואן ומה מועד הגעתן המדויק.

מקור בפיקוד הצבא הרוסי מסר כי המשחתת "אדמירל צ'בננקו" וספינת המלחמה "ירוסלאב מודרי" מתוכננות לעגון בנמל טרטוס, ולשהות כמה ימים במתקן התחזוקה והאספקה של הצי הרוסי, אחד המוצבים היחידים של רוסיה מחוץ לגבולות המדינה. הוא הוסיף עוד כי הספינות הינן חלק מקבוצת כלי שיט הנמצאת כעת בים התיכון. בחודש נובמבר האחרון, דיווחה התקשורת הרוסית כי נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" תגיע לנמל טרטוס, אך הדיווח הוכחש על ידי סוכנות הידיעות הרוסית הרשמית.

על פי מכון המחקר הרוסי CAST, סוריה מהווה אחת מיבואניות הנשק העיקריות של התעשייה הביטחונית הרוסית, ואחראית לכשבעה אחוזים מסך מסחר הנשק הרוסי בשנת 2010, שעמד על עשרה מיליארד דולר.

רוסיה המשיכה לתמוך במשטר הסורי המבודד מאז תחילת ההתקוממות כנגד הנשיא אסד, לפני כמעט עשרה חודשים, בעוד שהלחץ הבינלאומי על דמשק הולך וגובר, ושהאו"ם מעריך ש-5,000 בני אדם כבר נהרגו בה. מומחים מעריכים כי העמדה הרוסית נובעת מכמה גורמים, בהם מורת הרוח של הקרמלין ממבצע כוחות נאט"ו בלוב וחשש מאובדן אחת נקודות האחיזה היחידות של רוסיה במזרח התיכון, לצד רצון להפגין כוח כלפי חוץ לקראת הבחירות במדינה.

באוקטובר, רוסיה וסין מנעו החלטה במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי האלימות בסוריה, בתואנה כי האשמה היא של המחתרות החמושות שפועלות נגד אסד. בנוסף, טענה מוסקבה כי ההחלטה עלולה לפתוח פתח להתערבות מערבית צבאית, כשהיא רומזת למבצע נאט"ו בלוב, בו טענה מוסקבה כי המתקפות האוויריות חרגו מגבולות המנדט שנתנה מועצת הביטחון.

עוד על המצב בסוריה:
סוריה: 25 הרוגים בפיצוץ ליד מטה המודיעין בדמשק
מפקד המורדים בסוריה: נסלים התקפותינו ו"נפתיע"
האופוזיציה הסורית טוענת: אירן עוברת לצדנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully