וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית טוענת: אירן עוברת לצדנו

ניר יהב

2.1.2012 / 17:17

בעלת הברית האחרונה של אסד נוטשת אותו? לטענת אתר אופוזיציה סורי, משלחת של מתנגדי אסד דנה בטהרן עם ראשי המשטר ביום שאחרי שלטונו. המורדים: כבשנו שני מחסומים, שבינו עשרות חיילים

האם גם מתנגדיו של בשאר אסד למדו להשתמש בדיס-אינפורמציה ככלי במסגרת המאבק נגדו, או שמא באמת חל שינוי דרמטי במאזן הכוחות במזרח התיכון? "משלחת של בכירי האופוזיציה הסורית, בראשות איש האופוזיציה היית'ם מנאע, נמצאת בטהרן כדי לדון עם המשטר האירני בשלטון שיקום לאחר נפילתו האפשרית של הנשיא בשאר אסד" - כך טוען (שני) אתר האופוזיציה הסורי "סוריון-נט" בהסתמכו על מקורות באופוזיציה הסורית המוגדרים "מהימנים". לדיווח אין אישור מכל מקור אחר, ובהחלט לא מן הנמנע כי הוא מתפרסם לצורכי לוחמה פסיכולוגית במשטרו של אסד.

על פי הדיווח, המגיע באותו יום בו דווח בדמשק על כך שהנשיא אסד מתכנן להקים ממשלה חדשה בשיתוף האופוזיציה, חברי המשלחת מתואמים באופן מלא עם אירן, כמו גם עם רוסיה, בנוגע לעתיד המשטר הסורי, "בעיקר לאחר שאירן העבירה מסרים לפיהם היא מוכנה להיפטר מבשאר אסד". לפי המקורות, את המסר האחרון ברוח זו העביר לפני כשבועיים שר המודיעין האירני לערב הסעודית, הנחשבת למקורבת לאופוזיציה הסורית. "מוסקבה אף רמזה כי תציע מקלט לנשיא אסד בטהרן", הוסיפו.

עוד כותרות מסוריה:
דיווח בסוריה: אסד יקים ממשלה עם האופוזיציה
בסוף השבוע: כמעט מיליון הפגינו ברחובות, עשרות נהרגו
משקיף בסוריה: "ראיתי במו עיני צלפים, להסירם מיד"
המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור המשקיפים
האו"ם לאסד: שתף פעולה עם משקיפי הליגה הערבית

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר נבל, צפון סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד משטר אסד, בסוף השבוע האחרון בכפר נבל שבצפון המדינה/רויטרס

יש לציין בהקשר זה כי אירן נחשבה עד כה לבעלת הברית הקרובה ביותר של דמשק, אחת היחידות שעמדה לצדה גם בעקבות פרוץ ההתקוממות, ולפי דיווחים רבים, היא ממשיכה להעניק לה סיוע כלכלי כדי למנוע את התמוטטותה תחת משטר הסנקציות. במידה והמשטר בדמשק אכן יאבד את תמיכתה של טהרן, יהיה מצבו נואש למדי.

הליגה הערבית: הצבא יצא מהערים, הצלפים לא

בינתיים בסוריה, נמשכים העימותים ומעשי ההרג, על רקע המשך סיורי משקיפי הליגה הערבית במדינה. לאחר שאתמול דווח על עשרה הרוגים בתקריות שונות ברחבי המדינה, היום דיווח ארגון המחתרת של המורדים כי אנשיו כבשו שני מחסומים מידי הצבא באזור ג'בל זאווייה שבמחוז אידלוב הצפוני, הרגו כמה מהחיילים שהיו מוצבים בהם ושבו עשרות מהם. עוד דווח על חילופי אש במחסום נוסף, שגם בו נמנו הרוגים.

במקביל, לראשונה מאז תחילת משימת המשקיפים שבוע שעבר, התייחס היום לנעשה בסוריה מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, שאמר כי אמנם עיקר כוחות הצבא הסורי נסוגו מתוך הערים במדינה, אולם צלפים מטעמם נשארו בתוכן, וחילופי האש בינם למפגינים ולעריקי הצבא נמשכים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד שלטון אסד בכפר נבל, צפון סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
"נאט"ו, שלחו לנו נשק". מפגינים בכפר נבל/רויטרס

אחד מראשי האופוזיציה הסורית, אחמד רמדאן, טען בראיון שהתפרסם היום בעיתון מצרי כי משלחת המשקיפים "נתונה לאיומים בלתי-פוסקים להפסיק את פעילותה". לדבריו, נעשים ניסיונות אף להשבית את הטלפונים הניידים של חברי המשלחת ולעקוב אחריהם באמצעות צלפים המוצבים על הגגות.

"המשטר הסורי לא ממלא אחר סעיף אחד מתוך סעיפי היוזמה של הליגה הערבית", הוסיף. "הטנקים וכלי הרכב הצבאיים עדיין ברחובות, ואין שום סימן לכך שהמשטר עומד להסיג אותם. בנוסף, ההרג אינו פוסק לרגע. על אירן להפסיק להעביר סיוע צבאי לסוריה, ובמקום זאת לשתף פעולה עם העם הסורי".

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

משקיפי הליגה הערבית מצלמים הפגנה נגד שלטונו של אסד בעיר אידליב, סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
לטענת האופוזיציה הסורית, משלחת המשקיפים "נתונה לאיומים בלתי-פוסקים להפסיק את פעילותה". המשקיפים מצלמים הפגנה בסוף השבוע באידליב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully