וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם לאסד: שתף פעולה עם משקיפי הליגה הערבית

דוברו של מזכ"ל האו"ם התייחס למהומות הנמשכות במדינה וקרא למשטר לא למנוע מהמשקיפים גישה לאזורי העימותים ולשתף איתם פעולה באופן מלא. חבר במשלחת: "לא הגענו כדי להפיל את אסד"

האו"ם קרא אמש (שישי) לממשל בסוריה לשתף פעולה עם משקיפי הליגה הערבית שהגיעו למדינה, ואמר כי זה חיוני שמשטרו של בשאר אסד לא ימנע מהמשלחת גישה לאזורי העימותים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. עוד דווח כי מרטין נסירקי, דוברו של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר שמאמצי הליגה הערבית לפתור את המשבר בסוריה ולהשקיט את המהומות במדינה הם חשובים ביותר.

קריאה זו של האו"ם הגיעה ביום בו המהומות במדינה נמשכו ביתר שאת, והוציאו מהבתים קרוב למיליון מפגינים נגד משטרו של אסד, זאת על אף שצוות פקחי הליגה הערבית ממשיך לסייר במוקדי ההפגנות ברחבי סוריה. רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי אתמול נהרגו 38 מפגינים סורים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה.

בתוך כך, אחד מחברי משלחת משקיפי הליגה הערבית בסוריה אמר אתמול לקהל מפגינים במדינה כי תפקיד המשלחת הוא להשקיף על הנעשה ועל האלימות במדינה, ולא לעזור למפגינים להפיל את הנשיא, בשאר אסד, מתפקידו. "תפקידנו הוא להשקיף, לא להזיז את הנשיא מתפקידו", אמר המשקיף למפגינים במסגד באחד מפרברי דמשק כפי ששודר ברשת אל-ג'זירה. עוד אמר חבר המשלחת כי "שאיפתנו היא להשיב את סוריה למצב של שלום וביטחון".

הצבא מנסה לפזר הפגנה בדומא, שלשום

ההפגנות שנערכו ברחבי המדינה, היו אולי הגדולות ביותר שהיו עד היום מאז פרצו המהומות, ומספר המשתתפים הכולל בהן התקרב למיליון. הבולטת שבהן התקיימה בעיר חמה, שם יצאו לרחובות 300 אלף בני אדם לאחר תפילות יום השישי, ובה נרשמו מרבית ההרוגים. גם באידליב יצאו ההמונים לרחובות - לפחות 250 אלף מהם. הפגנות גדולות נוספות נערכו גם בחומס, בדומא, באזור הסובב את דמשק וב-18 מוקדים ברחבי סוריה בסך הכל.

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים יורו לעבר המפגינים באידליב ממש בסמוך לצוות הפקחים הנמצאים במקום. עוד עולה מהדיווחים כי עשרות בני אדם נפצעו מאש כוחות הביטחון. אחד מראשי האופוזיציה במחוז אמר בשיחה עם רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה": "אנו ממליצים לליגה הערבית שתשיב את צוות הפקחים מחשש לשלומם. המשטר הסורי אינו מבדיל בין הפקחים לבין המפגינים. האש נורית 100 מטר מהפקחים".

עוד באותו נושא:
סוריה: כמעט מיליון מפגינים ברחובות - 38 מהם נהרגו
המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור הפקחים
"ארצות הברית בוחנת דרכי סיוע למפגינים בסוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully