וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור הפקחים

ניר יהב

30.12.2011 / 12:02

"צבא סוריה החופשי" הכריז כי הפסיק את התקפותיו על שלטון אסד מאז כניסת הפקחים למדינה, וימשיך כך, מלבד במקרים של הגנה עצמית. במקביל, ראש צוות הפקחים הכחיש כי הגיעו למטרות טיוח

ביקור צוות הפקחים של הליגה הערבית בסוריה ממשיך לעורר תהודה במדינה ומחוצה לה. "צבא סוריה החופשי", מחתרת המורדים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, אשר ניהל קרבות רבים נגד הצבא הסורי בשבועות האחרונים, הכריז היום (שישי) כי הפסיק את התקפותיו נגד המשטר החל מרגע כניסת צוות פקחי הליגה הערבית למדינה. מפקד הארגון, ריאד אל-אסד, אמר לרויטרס כי הוא הורה "להפסיק את כל המתקפות מאז יום שישי שעבר, מלבד מבמקרים של הגנה עצמית".

במקביל, ראש צוות הפקחים מנסה להרגיע את הביקורת שהושמעה נגדו לאחר שאמר שהמצב במחוז חומס "רגוע". בראיון קצר שהעניק היום לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, הכחיש ראש צוות הפקחים, הגנרל הסודני מוסטפא דאבי, כי אמר שהמצב בחומס רגוע: "לא אמרתי שהמצב רגוע, לא בחומס ולא בשום מקום אחר. אם יש לי מה לומר בנושא זה, אומר אותו לליגה הערבית".

ובזמן שהביקורת על ראש צוות הפקחים, מוסטפא דאבי, בקרב חוגי האופוזיציה הולכת וגוברת, במשטר מביעים שביעות רצון ממנו ומהפקחים. דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מוקדסי, אמר לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי "דמשק מרוצה עד כה מהצהרותיו של ראש צוות הפקחים, הגנרל דאבי, שמוכיחות בסופו של דבר כי סוריה עושה הכל כדי לאפשר לצוות הפקחים לפעול בחופשיות". לדבריו, סוריה אינה מתערבת בעבודת הפקחים "אלא פועלת בתיאום עימם". גם משרד החוץ הרוסי פרסם היום הודעה דומה, בה נמסר כי הצהרותיו של דאבי הראו שהמצב במדינה "מעודד", ושהמשרד בוטח ב"מקצועיות והעדר משוא הפנים" של צוות הפקחים.

אחד מחברי משלחת הפקחים הערבים בסוריה אמר לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי צוותים נוספים הכוללים 20 פקחים ומומחים יגיעו בימים הקרובים אל סוריה ויצטרפו אל עמיתיהם הנמצאים כבר במדינה בביקוריהם במוקדי ההפגנות המרכזיים. לדבריו, מבחינה ראשונית של המצב בשטח ניכר כי המשטר מפעיל "אלימות קשה" כלפי המפגינים. עוד ציין כי אזרחים סורים שהצליחו לשוחח עם הפקחים אמרו להם כי הם "נמצאים בסכנה".

בתוך כך, על רקע החשש מכך שהפקחים הערבים יטייחו את משימתם בסוריה, הבהיר היום אחד מבכירי האופוזיציה הסורית כי הוא וחבריו יפנו למועצת הביטחון של האו"ם "אם יתברר כי צוות הפקחים נכשל במשימתו". הבכיר, עוביידה נחאס, אמר לעיתון הכוויתי "אל-ווטן" כי הוא וחבריו משקיעים מאמצים כדי לשכנע את סין ורוסיה לשנות את עמדתן כלפי המצב בסוריה. עוד אמר כי הימצאות הפקחים הערבים בחומס "איפשר לראשונה לתושבים להפגין ללא חשש מהטנקים".

עוד על המתרחש בסוריה:

ביום רביעי: דאבי לא ראה "שום דבר מפחיד בחומס"
ביום שלישי: הטנקים של אסד עזבו את חומס
"ארצות הברית בוחנת דרכי סיוע למפגינים בסוריה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 09:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully