וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כמעט מיליון מפגינים ברחובות - 38 מהם נהרגו

ניר יהב

30.12.2011 / 17:21

המורדים במשטרו של אסד בהפגנת כוח משמעותית ברחבי המדינה. 300 אלף הפגינו בחמה, 250 באידליב. הצבא הגיב ביד קשה. והפקחים? המורדים טוענים שהצבא "יורה ממש מטרים ספורים מהם"

צוות הפקחים של הליגה הערבית ממשיך אמנם לסייר במוקדי ההפגנות ברחבי סוריה, אך ההרג נמשך, וביתר שאת: רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי עד כה (שישי) נהרגו 38 מפגינים סורים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. ברחבי סוריה נערכות הפגנות ענק נגד המשטר, אולי הגדולות ביותר עד היום, ומספר המשתתפים הכולל בהן מתקרב למיליון. הבולטת שבהן מתקיימת בעיר חמה, שם יצאו לרחובות 300 אלף איש לאחר תפילות יום השישי, ובה נרשמו מרבית ההרוגים. גם באידליב יצאו ההמונים לרחובות - לפחות 250 אלף מהם. הפגנות גדולות נוספות נערכות גם בחומס, בדומא, באזור הסובב את דמשק וב-18 מוקדים ברחבי סוריה בסך הכל.

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים יורים לעבר המפגינים באידליב ממש בסמוך לצוות הפקחים הנמצאים במקום. עוד עולה מהדיווחים כי עשרות בני אדם נפצעו מאש כוחות הביטחון. אחד מראשי האופוזיציה במחוז אמר בשיחה עם רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה": "אנו ממליצים לליגה הערבית שתשיב את צוות הפקחים מחשש לשלומם. המשטר הסורי אינו מבדיל בין הפקחים לבין המפגינים. האש נורית 100 מטר מהפקחים".

הצבא מנסה לפזר הפגנה בדומא, אתמול

ביקור צוות הפקחים של הליגה הערבית בסוריה ממשיך לעורר תהודה במדינה ומחוצה לה. "צבא סוריה החופשי", מחתרת המורדים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, אשר ניהל קרבות רבים נגד הצבא הסורי בשבועות האחרונים, הכריז מוקדם יותר כי הפסיק את התקפותיו נגד המשטר החל מרגע כניסת צוות פקחי הליגה הערבית למדינה. מפקד הארגון, ריאד אל-אסד, אמר לרויטרס כי הוא הורה "להפסיק את כל המתקפות מאז יום שישי שעבר, מלבד מבמקרים של הגנה עצמית".

במקביל, ראש צוות הפקחים מנסה להרגיע את הביקורת שהושמעה נגדו לאחר שאמר שהמצב במחוז חומס "רגוע". בראיון קצר שהעניק היום לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, הכחיש ראש צוות הפקחים, הגנרל הסודני מוסטפא דאבי, כי אמר שהמצב בחומס רגוע: "לא אמרתי שהמצב רגוע, לא בחומס ולא בשום מקום אחר. אם יש לי מה לומר בנושא זה, אומר אותו לליגה הערבית".

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור הפקחים
”ארצות הברית בוחנת דרכי סיוע למפגינים בסוריה”
בסוריה מתייאשים מהמשקיפים: ”אנו זועקים לחלל ריק”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 16:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully