וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: לפיד וישראל ביתנו ממריאים, קדימה מתרסקת

כניסתו של לפיד לפוליטיקה מטלטלת את הבוחרים עוד לפני שהקים מפלגה. לפי משאלים המתפרסמים היום, אם יחבור לפיד לקדימה הוא יעקוף את הליכוד - ולבדו, הוא ירסק את כוחה של לבני

הטלטלה במערכת הפוליטית בימים האחרונים, עם ההודעה על כניסתם לחיים הציבוריים של יאיר לפיד ונעם שליט, כבר משפיעה על דעת הבוחרים.

מסקרים שנערכו אתמול (שני) עולה כי מפלגה עתידית בראשות יאיר לפיד תגרוף 12-11 מנדטים, הליכוד - שנותרת בחזית - תזכה ל-28-27 מנדטים, ואילו מפלגת העבודה מפתיעה עם 18 מנדטים. אם לפיד וקדימה ירוצו ברשימה משותפת, הרשימה המאוחדת עשויה להפוך לגדולה ביותר בכנסת, עם 29 מנדטים.

מסקר שערך מכון TNS טלסקר עבור עיתון "מעריב", עולה כי הנפגעת העיקרית מכניסתו לפוליטיקה של יאיר לפיד היא מפלגת קדימה. 550 בני אדם, המייצגים מדגם של בוחרים מייצגים, נתנו למפלגת הליכוד, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו 27 מנדטים, והותירו את קדימה עם 15 מנדטים בלבד, כך שלמעשה כוחה מתכווץ בכמחצית.

עם זאת, הפגיעה בכוחה של קדימה מתמשכת זה זמן רב, ואינה קשורה בהכרח רק להכרזתו של לפיד כי ייכנס לפוליטיקה.

כמו כן, לפי הסקר של מעריב, לפיד גוזל כארבעה מנדטים בסך הכל מקדימה, מהליכוד ומישראל ביתנו, ועלול אף "למחוק" לחלוטין את מפלגת מרצ. כמו כן, העניקו המשתתפים ארבעה מנדטים לאריה דרעי ושמונה לש"ס, במידה ודרעי ירוץ בראש רשימה עצמאית, ושבעה לש"ס אם דרעי יחליט שלא לרוץ לבדו.

ישראל ביתנו - המפלגה השנייה בגדולה

מסקר שערך מכון דחף עבור "ידיעות אחרונות", עולה כי אם יוקדמו הבחירות, הרי שישראל ביתנו תהפוך למפלגה השנייה בגודלה, בעלת 15 מנדטים. אם יאיר לפיד ואריה דרעי יתמודדו בבחירות, מפלגתו של לפיד תקבל 11 מנדטים, וזו של דרעי - חמישה.

במקרה זה, הליכוד תקבל 28 מנדטים, וקדימה והעבודה 13 מנדטים כל אחת. עוד עולה כי מפלגת הירוקים, לראשונה זה זמן רב, עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

ממצא מעניין הוא שאם שאול מופז יעמוד בראשות קדימה במקום ציפי לבני, הרי שכוחה של המפלגה יתרסק, ויצטמצם לשמונה מנדטים בלבד, לעומת מפלגתו של לפיד, שתתחזק ל-14 מנדטים.

אם לפיד וקדימה ירוצו ברשימה משותפת, המפלגה תהפוך לגדולה ביותר בכנסת - 29 מנדטים, והעבודה תזכה ב-12 מנדטים. לפי סקר "דחף" של "ידיעות אחרונות", לפיד גוזל 5 מנדטים ממפלגת קדימה, 3 מהליכוד ומנדט אחד מהעבודה. בשני הסקרים, אגב, מפלגת "העצמאות", של אהוד ברק, לא זוכה לאף מנדט.

הולכים לבחירות? עוד כותרות
צפו: יאיר לפיד מתעורר לבוקר פוליטי ראשון
מקורבי שליט: הוא נכנס לפוליטיקה כדי לעבוד
דרעי מחמיא לש"ס: נשארתם הכתובת היחידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully