וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי ואלי ישי נפגשו במקרה; "לחצו ידיים"

טל שלו, כתבתנו המדינית

16.11.2011 / 0:30

מנהיגה הנוכחי של ש"ס והיו"ר לשעבר שלה, שהודיע על כוונתו לחזור לפוליטיקה, נפגשו בניחום אבלים אחרי תקופה ארוכה של התחמקות הדדית זה מזה. דרעי טרם הודיע אם יתמודד על ראשות ש"ס

אריה דרעי, לשעבר יו"ר ש"ס, נפגש אמש (שלישי) עם מנהיגה הנוכחי של התנועה, שר הפנים אלי ישי, במהלך ניחום אבלים אצל חיים כהן, אחד ממקורביו של המנהיג הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב. במהלך הביקור העלה השר ישי על קו הטלפון גם את הרב עובדיה, שהביע את תנחומיו באזני כהן על מות אביו. גורמים המקורבים לישי ולדרעי אישרו כי השניים נפגשו זה עם זה, אך אמרו כי מדובר ב"פגישה מקרית" בלבד, והוסיפו כי השניים "לחצו ידיים כמו יהודים טובים". גורם המעורה בפרטים אמר כי בשנים האחרונות לא התקיימו מפגשים בין ישי לדרעי, וכי מקורבי שני הצדדים אף הקפידו שבאירועים משותפים, נוכחותם לא תחפוף.

אריה דרעי חוזר לפוליטיקה - כותרות אחרונות
דרעי פנה לש"ס במאהל: "נשארתם הכתובת היחידה"
דרעי נגד פינוי האוהלים: "נגמרה ההפגנה אז זהו?"
אריה דרעי לנתניהו ולבני: "להקים ממשלת אחדות"

המתח בין דרעי לישי גבר מאז שהודיע שר הפנים לשעבר על כוונתו לשוב לפוליטיקה, צעד שעלול לאיים על כוחן של מפלגות רבות ועל מעמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בדברים שאמר בוועידת הנשיא בירושלים ב-23 במאי השנה, אמר דרעי: "אני מרגיש שעם הניסיון שצברתי אני יכול לתרום ולתת תקווה לאזרחי מדינת ישראל, שלמרות כל חילוקי הדעות, אפשר לחיות יחד. בישראל אי אפשר להשפיע ללא כוח פוליטי, ולכן נקווה שבבחירות הבאות אעמוד בראש תנועה - לא רק למען הציבור הספרדי, אלא כדי ליצור אחדות בכלל הציבור".

דרעי עדיין צריך לקחת בחשבון את הרב עובדיה יוסף

אם יבקש דרעי לשוב למפלגת ש"ס, הדבר תלוי באישורו של מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף. גם אם יחליט דרעי שלא לשוב לתנועה שהנהיג, הרב עשוי להביע מחאה, גלויה או נרמזת, נגד האפשרות שדרעי יקים מפלגה עצמאית, וגם במקרה כזה דרעי עלול להימצא בבעיה.

גורמים בש"ס מתחו בזמנו ביקורת על דרעי, והטילו ספק בנאמנותו לרב עובדיה. לדבריהם, כל מי שנמצא בש"ס הוא שליח של הרב - "וזה לא דבר שחולף עם השנים", אמרו. "מי שהיה שליחו של הרב לעולם יישאר שליחו, ומי שהתגלה כי הוא אינו שליחו - כנראה מעולם לא היה שליחו". דרעי עצמו אינו מרבה להתבטא באשר לכוונותיו, אך בריאיון לערוץ 10 בסוף חודש ספטמבר, הבהיר דבר אחד: כשנשאל אם יחבור למפלגה אפשרית שיקים העיתונאי יאיר לפיד, השיב: "לא יהיה נבון לעשות דברים פופוליסטיים - ולהיפרד למחרת הבחירות".

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עידכון ראשון: 00:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully