וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי לנתניהו ולבני: "להקים ממשלת אחדות"

פנחס וולף

7.9.2011 / 12:10

בהתייחסו למחאת האוהלים אמר יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, כי ממשלת אחדות היא הפתרון היחיד למשבר. עוד פנה לראשי מחאת הדיור בבקשה: "אל תשכחו את העניים מאחור, קולם לא נשמע"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר תנועת ש"ס לשעבר, אריה דרעי, שהודיע לפני חודשיים וחצי כי יתמודד לכנסת בבחירות הבאות, השתתף היום (רביעי) בוועידת "כלכליסט" הנערכת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והתייחס למחאת האוהלים. לדבריו הפתרון למצוקה החברתית והאתגרים הנוספים בפניהם עומדת מדינת ישראל, הוא הקמת ממשלת אחדות ושינוי שיטת הממשל. דרעי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר האופוזיציה ציפי לבני ואמר: "בואו נלמד מהצעירים הללו. כמו שהם התגברו על חילוקי הדעות הללו, אני חושב שלעת כזו אין ברירה אחרת: צריך ללכת על ממשלת אחדות לאומית על מנת להתמודד עם הצונאמי המדיני והביטחוני העומד לפתחנו, עם הנושאים החברתיים".

"כמו כן יש צורך לשנות את שיטת הממשל. אין ברירה אחרת. אין אפשרות לנהל את מדינת ישראל עם השיטה הקיימת. הכי קל זה לתקוף את ראש הממשלה, אבל בשיטה הקיימת היום של ריבוי מפלגות ואחוז חסימה נמוך, שראש הממשלה חייב אישור הכנסת כדי למנות שרים. רק ביחד, יוכלו שהבחירות הבאות יהיו בשיטה החדשה. יש גם חסרונות בשיטה בארצות הברית, אבל יש שם יציבות. כאן, ראשי הממשלה יכולים לזכות בטלוויזיה ב'הישרדות'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בואו נלמד מהצעירים הללו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרעי פנה גם לראשי מחאת האוהלים בבקשה שלא יישכחו גם את המעמד הנמוך במאבקם. "אנחנו בימים גדולים, ימים היסטוריים, משובבי נפש. אני פונה למנהיגי המחאה: דיברתם הרבה על צדק חברתי, אני רוצה לדבר על פער חברתי. אף תנועה פוליטית לא עשתה מה שאתם עשיתם. אל תשכחו את שכבות המצוקה מאחור. הילחמו גם למענם, אין להם את הכסף והאנרגיה להגיע לכיכרות. קולם לא נשמע. אבל הם צריכים לדעת שיש להם ולילדיהם סיכוי", אמר.

דרעי התייחס גם למצוקות החברתיות בחברה החרדית ולשינויים החלים בה. "גם בחברה החרדית יש שינויים עמוקים שמתרחשים ויש להמשיך ולעודדם בלשון רכה ובקבלה של בוגרים אקדמאיים חרדיים לקבלם לחברות עסקיות. החברה החרדית רוצה לנהל את השינוי בתוכה. תנו לה לנהל אותו. תוך שנים תראו שינוי עצום, אך אסור שהיא תרגיש מאוימת".

כפתרון ליוקר המחייה, הציע דרעי יצירת "תו הוגן" שיסמן מוצרים שנמכרים במחירים הגיוניים: "אם תהיה במבמה שעולה שקל וחצי היא תקבל תו הוגן, במבה שתעלה ארבעה וחצי שקלים לא תקבל תו הוגן. כל הניסיונות שנעשו לעשות פילוג במחאה, לא עלו. אוי ואבוי אם נאכזב אותם בתקווה הזו ולא נראה שהממשלה עושה את כל המאמצים".


עוד על אריה דרעי:
אריה דרעי: אתמודד בבחירות הבאות לכנסת
מי באמת עומד מאחורי העצומה נגד אריה דרעי?
דרעי: "על ראשי ש"ס להגן עליי ב'פרשת הכרזות'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully