וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי באמת עומד מאחורי העצומה נגד אריה דרעי?

פנחס וולף ומוטי לוי

9.8.2011 / 18:19

אנשי דרעי טענו כי עצומה נגד מעורבותו במאהל ברוטשילד, כמו גם מודעות שנתלו במאהל עם הכיתוב "דרעי יכול להעיף את ביבי", הוכנו למעשה על ידי איתמר בן גביר. בן גביר: "לא קשור לזה"

האם עצומה שפורסמה בעמוד הראשי בעיתון "הארץ" נגד מעורבותו של אריה דרעי במחאת האוהלים היא אותנטית, או פיקטיבית? אמש (שני) נשלחה לכתבים הודעה בדואר האלקטרוני ובה מופיעה העצומה, הכוללת, בין היתר, את חתימותיהם של יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי, ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וכן חברת הכנסת לשעבר ממרצ, נעמי חזן.

עוד בנושא
דרעי למשטרה: "בן גביר מסכסך ביני להנהגת ש"ס"
פרשת הכרזות בירושלים: מקורבו של דרעי ייחקר
דרעי: "על ראשי ש"ס להגן עליי ב'פרשת הכרזות'"

"צדק חברתי מתחיל מיושר ציבורי", נכתב בעצומה שפורסמה הבוקר. "אנו קוראים לאנשי המחאה הציבורית החברתית שלא להמליך עליהם ולא לשתף פעולה עם אריה דרעי. הניסיונות להלבין את מעשיו באמצעות חבירה למאבק אזרחי צודק ואמיתי רק יכתימו את המאבק. אנו מאמינים כי אין לעבריין מורשע מה לחפש בין אנשי האוהלים. העם דורש צדק חברתי, וצדק חברתי מתחיל קודם כל מיושר ציבורי". העצומה פורסמה לאחר שלאחרונה נתלו בסביבת המאהל בשדרות רוטשילד שלטים הקוראים לתמוך בדרעי, עליהם נכתב כי "רק דרעי יכול להעיף את ביבי".

האם אריה דרעי צריך להנהיג את המחאה החברתית? בואו להצביע בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעות המקדמות לכאורה את דרעי בשדרות רוטשילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי העצומה עומדת לכאורה ירדנה לביא מ"הקואליציה החברתית לשינוי בישראל". לטענת לביא, הקואליציה חברה לפעילי מאהל המחאה כבר בימיו הראשונים. אלא שמארגני המחאה בשדרות רוטשילד לא מכירים ארגון כזה. ניסיונות להשיג את לביא בטלפון הנייד לא עלו יפה, ורק בעקבות הודעת דואר אלקטרוני ללביא, היא יצרה קשר עם וואלה! חדשות כשהיא מחייגת ממספר חסוי והזדהתה בשמה. אולם גם אז, היא לא סיפקה הוכחה לכך שמדובר בארגון אמיתי, ומשנסתיימה השיחה, לא ניתן היה להשיגה במספר שפרסמה.

אבנרי, חזן וגלאון אישרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי חתמו על עצומת "הקואליציה החברתית". עם זאת, לאחר שאנשי דרעי דיברו עמם והכחישו את מעורבות דרעי בתליית המודעות ואף טענו כי העצומה אינה אותנטית, אמרה גלאון לוואלה! חדשות כי "העמדה שלי עומדת בעינה, אך לא הייתי רוצה שיהיה לעמדתי קשר עם הונאה כלשהי, אם אכן מדובר בהונאה. אם יש מישהו שמתחזה, זו שערורייה".

גם חזן אמרה כי אם מדובר בהונאה, מדובר בשערורייה, וכי היא "רואה זאת בחומרה רבה". היא גם זעמה על כך שכתבו תחת שמה את תפקידה כנשיאת הקרן החדשה בישראל, למרות שהדגישה כי היא חותמת כאזרחית ולא בשם הקרן.

אבנרי אמר בתגובה כי "זכותו של דרעי להעמיד עצמו לבחירה חופשית, ושהציבור יחליט אם הוא ראוי להיות איש ציבור או לא. אבל ברגע שהוא מנצל מהפיכה חברתית כדי לקבל הון פוליטי, ולוקח טרמפ על המחאה, זה ניצול פוליטי ציני. 'אומ"ץ' סבורה שאפשר לומר לו: אתה יכול להתמודד, אבל לא על חשבון מחאת האוהלים".

האם אריה דרעי צריך להנהיג את המחאה החברתית? בואו להצביע בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצומה שפורסמה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי דרעי הכחישו כל קשר למודעות בשדרות רוטשילד גם בשיחה עם וואלה! חדשות. "לא אני ולא אף אחד מחבריי עומדים מאחורי זה", אמר אחד מאנשיו בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריהם, דרעי דבק בעמדתו שלא להתייחס למחאת האוהלים עד לאחר תום צום תשעה באב הערב.

לטענתם, מאחורי השלטים ועצומת "הקואליציה החברתית" נגדו, עומד פעיל הימין איתמר בן גביר, במטרה להציג את דרעי כמזוהה עם השמאל. לדבריהם, "אין טעם להתייחס לדברים הזויים. אריה דרעי הבטיח לעצמו ולנו שמטרתו הגדולה היא להרבות אהבת חינם, בטח בימים אלה".

אין זו הפעם הראשונה שאנשי דרעי טוענים כי בן גביר פועל נגדם. בתקרית הקודמת, לפני כחודשיים, נתלו ברחבי ירושלים מודעות בהן נכתב כי "הרוב קובע ולא הרב קובע, אריה דרעי לראשות ש"ס". הפרשה הסתיימה בתלונות הדדיות למשטרה של דרעי ובן גביר.

בן גביר מסר בתגובה כי "אצל אנשי דרעי זה הפך להיות ריטואל קבוע: כל אירוע שקשור אליו הוא מאשים את איתמר בן גביר. בקצב הזה, מחר עוד יטפטף גשם והוא יטען שזה קשור אלי. אינני קשור למודעות הללו, אך יחד עם זאת, אני חושב שהגיע הזמן שדרעי – עבריין שהורשע בשוחד ובמרמה – יתחיל לתת הסברים מי דוחף ומי מריץ אותו ומה האינטרסים שלו במגרש הפוליטי".

מעיתון הארץ ביקשו שלא להגיב.

לפניות לכתבים:
פנחס וולף - pinhas_wolf@walla.co.il
מוטי לוי - moti.levi@walla.com

האם דרעי צריך להנהיג את המחאה? בואו להצביע בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully