וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: יאיר לפיד מתעורר לבוקר פוליטי ראשון

יממה לאחר ההודעה הדרמטית, יצא יאיר לפיד מביתו בתל אביב כשהוא מחויך והסתפק בברכת "בוקר טוב". סקר בלתי מחמיא מנבא ללפיד שבעה מנדטים בלבד. הנפגעת העיקרית: קדימה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק וגדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

יממה לאחר שהודיע על החלטתו לעזוב את תפקידו כמגיש "אולפן שישי" בערוץ 2 לטובת כניסה למערכת הפוליטית, יצא הבוקר (שני) יאיר לפיד מביתו בתל אביב כשהוא מחויך והסתפק בברכת "בוקר טוב" לעיתונים והצלמים שהגיעו למקום. שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס היום למעבר שעשה לפיד מתקשורת לפוליטיקה. לדבריו, "אני מברך על כניסתו של יאיר לפיד. צריך לעודד כל אדם. כל כוחות חדשים שיבואו גורם לרענון ולשידוד מערכות. המפה הפוליטית משתנה עשרות שנים מאז ימי ד"ש. פעם זאת היתה ד"ש, אחר כך מפלגת המרכז, אחר כך שינוי והגמלאים. בסופו של דבר כניסת לפיד ואחרים לפוליטיקה זה צעד חיובי".

יאיר לפיד מחוץ לביתו יום אחרי שהודיע על פרישתו מערוץ 2, ינואר 2012. דרור עינב
חיוכים למרות הנתונים. לפיד סמוך לביתו, הבוקר/דרור עינב

גם השר לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין התייחס לכניסתו של לפיד לחיים הפוליטיים ואמר כי "התקווה הגדולה שלי באופן אישי היא שרשימה בראשותו תחליף את המפלגות החרדיות כלשון מאזניים בממשלה. העובדה שהחרדים מכתיבים את מדיניות הממשלה בענייני פנים היא הרסנית לדמוקרטיה הישראלית, והיא יוצרת דה-דמורליזציה בקרב הדור הצעיר במדינה. כל הסקרים מוכיחים שהמדיניות של הרוב בכנסת ושל הממשלה לא מקובלת על רוב רובו של הציבור הישראלי בכל הנוגע לנושא קשרי דת ומדינה, וצריך להזכיר שזה נושא חשוב מאוד לישראלים רבים".

"יש עוד השפעה טובה להחלטה של יאיר לפיד", המשיך רובינשטיין. "היא תזעזע במקצת את שלוות הרוח שבה כל המפלגות ללא יוצא מהכלל מתייחסות לציבור החילוני במדינה. לצורך ספר שאני מוציא בקרוב סקרתי את כל ההסכמים הקואליציוניים מאז 1977, ונוכחתי לדעת איך ממשלה אחרי ממשלה, גם של העבודה, גם של קדימה וגם של הליכוד, נכנעת ומתרפסת בפני מיעוט קטן ולא ציוני. חשוב לחזור לערכים ההומניסטיים של הציונות, ואני מקווה שיאיר לפיד יעמיד שיבה זאת בראש דאגותיו".

יאיר לפיד מרסק את קדימה

בתוך כך, הבוקר התפרסם סקר שלא כל-כך מחמיא למי שצפוי לטלטל את הזירה החברתית בישראל. מהסקר שביצע מכון "מאגר מוחות" בראשותו של פרופ' יצחק כץ עבור התוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10 כי מפלגה עצמאית שבראשה יעמוד יאיר לפיד תקבל שבעה מנדטים בלבד. למרות הנתונים, לפיד יצא הבוקר מביתו כשהוא מחויך והסתפק בברכת "בוקר טוב" לעיתונאים והצלמים שהגיעו למקום.

לפי הסקר, מפלגה עתידית שבראשה יעמוד לפיד, תוכל לכרסם בגושי המרכז והשמאל ולא תשפיע כלל על מפלגות הימין. לפי הנתונים שנחשפו בסקר, המפלגה הגדולה בכנסת, קדימה, צפויה להתרסק מ-28 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-12 מנדטים בלבד בבחירות הבאות. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' תקבל לפי הסקר 14 מנדטים.

בצד השני של המתרס הפוליטי לא צפויים זעזועים רבים. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת בסקר 27 מנדטים ומפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן אף צפויה להתחזק ולהגיע ל-17 מנדטים. בסקר עלה כי מפלגה בראשותו של אריה דרעי צפויה לזכות בחמישה מנדטים ותנגוס במעט מכוחה של ש"ס, שלפי הסקר תזכה בשבעה מנדטים, לעומת 11 בהן זכתה בבחירות האחרונות. מפלגת העצמאות בראשות אהוד ברק תזכה לפי הסקר לשני מנדטים לכל היותר.

ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), מיוזמי "חוק הצינון" שבמסגרתו עיתונאים יוכלו לחבור לפוליטיקה רק שנה לאחר שעזבו את תפקידם, אמר בתגובה לנתוני הסקר כי "הציבור לא טיפש. הציבור יודע שיש הבדל בין להיות גבר נאה שיושב באולפן טלוויזיה ומדבר רק דברים שאין עליהם מחלוקת, לבין אדם שצריך לקבל הכרעות ולעמוד מול הנשיא אובמה ומול פוטין ואבו מאזן, ולקבל החלטות פוליטיות קשות, תוך עמידה בלחצים פוליטיים".

יאיר לפיד בדרך לפוליטיקה - כותרות אחרונות:

הדיווח הראשוני: לפיד פורש מ"אולפן שישי" - ייכנס לפוליטיקה
לפיד נכנס לפוליטיקה: "סוף סוף נדע מהן עמדותיו"
כיצד תיראה המפלגה החדשה של יאיר לפיד?

עדכון ראשון: 9:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully