וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נכנס לפוליטיקה: "סוף סוף נדע מהן עמדותיו"

חברי כנסת מהימין והשמאל בירכו על החלטתו של מגיש "אולפן שישי" לפרוש, ובירכו על כך שלא חיכה ל"חוק לפיד". "עיתונאי לא צריך צינון, ולא ראוי למנוע ממנו לנסות ולהתמודד"

הודעתו של יאיר לפיד היום (ראשון) כי הוא פורש מהנחיית אולפן שישי ונכנס לפוליטיקה, מעוררת תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאור התזמון בו בחר להוציא את ההודעה: בשבוע בו יובא לדיון בוועדת החוקה חוק הצינון לאנשי תקשורת. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב במסיבת העיתונאים שכינס לאחר ההצבעה על חוק חינוך חובה לגיל הרך להודעתו של לפיד: "ברוך הבא לפוליטיקה?, אמר ראש הממשלה בתשובה לשאלות הכתבים.

"כל הכבוד ליאיר לפיד", אמרה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) אחת מיוזמות החוק המכונה "חוק לפיד", בעקבות הפרסום, "הוא אדם ראוי, וטוב שהוא מצטרף לפוליטיקה. אני מברכת על התנהגותו המוסרית והראויה כשהחליט בעצמו על תקופת הצינון מבעוד מועד".

יושב ראש ועדת החוקה, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), החליט שלא לדחות את הדיון בהצעת החוק, ואמר כי "כיוון שהדיון בהצעת החוק נקבע על פי בקשת המציעים, אין בכוונתי לדחות את הדיון", הוא הוסיף כי "מועד הדיון ישתנה רק לבקשת מציעי החוק".

חברי הכנסת זהבה גלאון וניצן הורוביץ (מרצ) אמרו בהודעה משותפת כי "אנו מאחלים ליאיר לפיד הצלחה בקריירה הפוליטית. טוב עשה שפרש ושם קץ לניסיון חקיקה מסוכן, פרסונאלי ומביש. עיתונאי לא צריך צינון ולא ראוי היה לנסות למנוע ממנו להתמודד. אולי כעת, לאחר שנים של פרסום טור שבועי נזכה לגלות סופסוף מה עמדותיו הפוליטיות של לפיד".

יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בירכה אף היא על כניסתו של לפיד לזירה הפוליטית. יחימוביץ' אמרה כי "לפיד הוא אדם איכותי אשר יביא יכולות אישיות לזירה הציבורית. יחד עם זאת, לפיד יחזק את אלו המאמינים בימין כלכלי ושמרני. לפיד, יחד עם לבני ונתניהו, מייצג ערכים חברתיים הפוכים מאלו של מפלגת העבודה שלה ערכים סוציאל דמוקרטים חדים וברורים. אולם, גם אם אינני מסכימה לעמדותיו, כפי שלא הסכמתי עם עמדותיו של אביו, טומי לפיד ז"ל, שהיה ידיד אישי שלי, כניסה לפוליטיקה של אנשים רעננים ממגזרים שונים תתרום לכנסת ולעולם הפוליטי".

"אסור לערבב הון, שלטון ותקשורת"

יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) הגיב אף הוא לפרסום ואמר כי "יאיר לפיד נהג נכון לטובת טוהר המסך". לדבריו, "הניסיון לרקוד בשתי הרחבות - הפוליטית והתקשורתית, היה מביך ומסוכן משום שיש דברים שאסור לערבב כמו הון, שלטון ותקשורת". עוד אמר שאמה הכהן כי קידום חקיקת חוק הצינון לאנשי תקשורת "פשוט לא השאיר לו ברירה וטוב שכך. עכשיו יש רק לברך אותו ולאחל לו בהצלחה. כל הישג שיושג, יושג בידיים נקיות. אם הקואליציה או קדימה ייסוגו מחקיקת החוק הם רק יוכיחו שמדובר היה ב'חוק לפיד'. מבחינתי יש לקבוע את הנורמה הזו בחקיקה וכך אפעל ואעשה".

האנשים שעבדו עם לפיד הביעו צער על עזיבתו של המנחה האהוד. מנכ"ל חברת חדשות 2, אבי וייס, הביע צער רב, אך אמר כי הוא מבין את הצעד. וייס ציין כי "אולפן שישי" בהגשתו של לפיד זכתה לפופולריות רבה בקרב הציבור והגיעה להישגים מקצועיים מרשימים ביותר. הוא הוסיף כי שנת 2011 הייתה השנה בה היו ל"אולפן שישי" את אחוזי-הצפייה הגבוהים ביותר מאז היווסדה של התוכנית בשנות ה-90'.

שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת חדשות 2 אמר בתגובה כי "יאיר לפיד קיבל את ההחלטה היחידה שהוא יכול היה לקבל. ברור היה זה מכבר שהוא נערך לחיים הפוליטיים ואי אפשר לאחוז את המקל משני הקצוות. אני מקווה שעכשיו יירד מסדר היום הרעיון המיותר לחוקק חוק צינון לעיתונאים. זכותם של עיתונאים לרוץ לפוליטיקה ובלבד שהם עושים זאת אחרי שהם עוזבים את תפקידיהם בתקשורת".

עוד בנושא
כיצד תיראה המפלגה החדשה של יאיר לפיד?
יאיר לפיד פורש מ”אולפן שישי”, ייכנס לפוליטיקה
מחוק לפיד עד חוק אלירז שדה
חוק לפיד עובר למועצת העיתונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully