וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לפיד עובר למועצת העיתונות

אמילי גרינצווייג

16.5.2011 / 12:13

ועדת החוקה החליטה לקיים דיון בין יוזמי החוק לבין מועצת העיתונות לקביעת כללי אתיקה לעיתונאים המעוניינים בתפקיד פוליטי

ועדת החוקה של הכנסת אשר דנה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה בהצעת חוק צינון אנשי תקשורת, קיבלה את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), כי זאת תועבר לדיון משותף בין יוזמי החוק לאנשי מועצת העיתונות בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר, על מנת לקדם כללי אתיקה בעניין.

הצעות החוק מהוות תיקון לחוק יסוד הכנסת, ומבקשות לקבוע תקופת צינון של חצי שנה או שנה, לעיתונאים המעוניינים להיבחר לכנסת, זאת בדומה לאנשי צבא ועובדי מדינה עליהם חלה חובת צינון, אולם עד כה הוחל החוק על עובדי המגזר הציבורי בלבד.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) מיוזמי הצעת החוק, טענה בוועדה כי זו נולדה בעקבות ראיון שהעניק יו"ר מפלגת העבודה בעבר, ח"כ עמיר פרץ לשלי יחימוביץ, "ויום לאחר שנתנה לו במה תקשורתית נרחבת, היא הצטרפה למפלגתו. זה ניצול ציני של תפקיד העיתונאי שיש לשים לו סייגים", אמרה ח"כ תירוש. לדבריה הצטרף יוזם נוסף של החוק ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), שטען כי "מגיש או עיתונאי עם אספירציות פוליטיות לא יכול לסקר באובייקטיביות ראש ממשלה או ראש אופוזיציה".

"מה תעשו עם ג'סטין ביבר יעשה עלייה?"

יו"ר הוועדה, המתנגד לחוק, ענה לדברים ואמר "אתם פשוט רוצים למנוע מאנשי תקשורת להתמודד לכנסת, זו פגיעה חמורה בהליך הדמוקרטי ביותר – זכותו של אדם להיבחר. גם לרבנים רבים יש השפעה גדולה על ציבור נרחב, ואף אחד לא מבקש מהם תקופת צינון".

"מה תעשו אם ג'סטין ביבר יעשה עלייה ויחליט להתמודד לכנסת?", הוסיף רותם בציניות. "יש לו השפעה רבה יותר מהרבה עיתונאים". עוד ציין ח"כ רותם, כי על פי חוק התעמולה ממילא כל מי שמופיע ברשימה של מפלגה לכנסת, איננו יכול להופיע בתקשורת כמעט חמישים יום לפני מועד הבחירות.

ח"כ דניאל בן סימון (עבודה), שעשה את המעבר מהעיתונות לפוליטיקה סיפר בוועדה כי הוא פרש מכתיבתו בעיתון הארץ יותר משנתיים ממועד הבחירות לכנסת, תקופה שהתקצרה בסופו של דבר בשל הקדמת הבחירות. "צריך לעודד אנשים להיות ח"כים, ובעיקר כאלה בעלי רקע ציבורי שיפעלו לטובת הציבור, ולדעתי עיתונאים הם מהסוג הזה", הוסיף ח"כ בן סימון. ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) שעשה גם הוא את המעבר מהתקשורת לפוליטיקה אמר: "הניסיון להתמקד דווקא באנשי תקשורת הוא שטחי, דל ואומלל. נוחי דנקנר, שתסכימו איתי שהוא בעל השפעה ועכשיו גם יש לו עיתון, יכול לרוץ אבל כתב במקומון לא? תסכימו איתי שזה מגוחך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully