וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הפקות: קים חגג יום הולדת ביבשה ובאוויר

לרגל יום הולדתו ה-28 - או ה-29, או אולי ה-30 - של שליט צפון קוריאה, שידרה הטלוויזיה הממלכתית "סרט תעודה" על חייו. עוד תעמולה מפיונגיאנג: קים "למד לנהוג בגיל 3, דובר 7 שפות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

כך ייעשה למנהיג הצעיר החוגג את יום הולדתו: רשת הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה שידרה היום (ראשון) סרט תעמולה חדש אותו הגדירה "סרט תיעודי", בו נראה השליט הצעיר קים ז'ונג-און, שעלה לשלטון בחודש שעבר בעקבות מות אביו, קים ז'ונג-איל, בצילומים שטרם נראו.

מגישת החדשות התקשתה להסתיר את התרגשותה כשהציגה את הסרט: "אנו משדרים סרט דוקומנטרי על השליט קים ז'ונג-און, המנהיג גדול של המפלגה ושל העם, והמפקד העליון של צבא העם של צפון קוריאה, המציג את הישגיו הנצחיים שהובילו את המהפכה הצבאית הראשונה לניצחון, לאחר שקיבל את רצון המפקד הגדול".

חילופי דורות בפיונגיאנג - עוד כותרות:
קים ז'ונג און הוכרז כ"מפקד העליון" של הצבא
נשיא דרום קוריאה: "נקודת מפנה ביחסים עם הצפון"
הכפיל של קים ז'ונג איל: "אני ריק, משהו בי מת"

מתוך סרט תדמית ששידרה הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה לרגל יום הולדתו של השליט קים ז'ונג און, ינואר 2012. רויטרס
בצריח הטנק/רויטרס

הסרט עשוי על פי מיטב המסורת של המדינה הקומוניסטית המבודדת. המנהיג החדש, החוגג היום ככל הנראה 28 אביבים - או שמא 29, או אולי 30; מעולם לא נמסרה גרסה רשמית - נראה בסרט כשהוא רוכב על סוס, נוסע בטנק, וכן מתרשם מקרוב מתא הטייס של מטוס קרב. בסרט מוצגים גם ביקוריו בכמה תרגילים צבאיים ובפארק שעשועים במדינה, שם הוא נראה שבע רצון למדי על גבי אחד המתקנים.

במקביל לפרסום הסרט, מצטט הוושינגטון פוסט האמריקני דיווח ממגזין סיני ובו פרטים חדשים לכאורה על קים מתוך מנגנון התעמולה המשומן של צפון קוריאה, המצייר אותו כמעין גיבור-על, גאון כלכלי וצבאי. כך למשל, דווח שם שקים למד לנהוג כשהיה בן שלוש, שלט בארבע שפות זרות בהיותו נער מתבגר, ולומד כעת שלוש שפות נוספות. הפרטים הביוגרפיים של הרודן הצעיר ימשיכו כנראה להיחשב בידיוניים לחלוטין בכל מקום בעולם - פרט למקום אחד: ארצו שלו.

מתוך סרט תדמית ששידרה הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה לרגל יום הולדתו של השליט קים ז'ונג און, ינואר 2012. רויטרס
עם מפקדי הצבא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully