וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג ודמעות: הלוויית קים ז'ונג איל בצפון קוריאה

ארונו של השליט שמת בשבוע שעבר עבר במכונית ברחובות הקפואים של פיונגיאנג, לעיני עשרות אלפי אזרחים וחיילים מתייפחים. גם בנו ויורשו, קים ז'ונג און, נראה מזיל דמעות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

הלווייתו של שליט קוריאה שמת מוקדם יותר החודש, קים ז'ונג איל, החלה הבוקר (רביעי), ומשודרת בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של המדינה. בשידור נראים אלפים מאזרחי המדינה מתייפחים ברחובות הקפואים בפיונגיאנג מול ארונו של השליט העובר במכונית.

לפני תחילת הטקס עברה משפחתו של השליט המת כמו גם מנהיגי הצבא והמדינה והתייפחו מול ארונו. בשידור נראה קים הבן, דמעות בעיניו, צועד לצד המכונית, שעליה התנוסס דיוקן ענק של המנהיג המנוח. צמוד אליו נראה גם דודו, ג'אנג סונג תאק, השותף לו בהנהגת המדינה.

הלוויתו של שליט צפון קוריאה קים ז'ונג איל, דצמבר 2011. רויטרס
קים הבן בראש המלווים, פיונגיאנג, הבוקר/רויטרס

ברחובות נראים גם חיילי צבא רבים, העומדים בראשים מורכנים כשכומתותיהם בידיהם. מוקדם יותר אתמול התבקשו דיפלומטים זרים השוהים במדינה להתכנס בארמון קומסוסן, שם מונחת גופתו של קים. אירועי ההלוויה של הנשיא צפויים להימשך יומיים.

בצילומים שהופצו לפני כן נראה ארונו של השליט, שהלך לעולמו לפני עשרה ימים, כשהוא סגור בתא זכוכית ומוקף בפרחים אדומים ולבנים, כשכל העת ניצבים ליידו חיילים מצבא צפון קוריאה העומדים על המשמר.

קים, שנודע בארצו בתור "המנהיג היקר", שלט בצפון קוריאה מאז 1994, אז מת אביו, קים איל סונג, שכונה "המנהיג הגדול" ועמד ראש המדינה המסוגרת מאז הקמתה בשנת 1948. קים ז'ונג איל ירש ממנו את השלטון במדינה, לאחר שהוכרז כממשיך דרכו כבר בשנת 1980. על מצבו הבריאותי המעורער של מנהיג צפון קוריאה דווח רבות בשנים האחרונות. כפי הנראה, הוא לקה בשבץ ב-2008, שלא מנע ממנו להמשיך להנהיג את המדינה. ממסמכים שהודלפו לוויקיליקס עלה כי הוא גם סבל מהתקפים אפילפטיים. לפני כשנתיים דווח כי הוא לוקה בסרטן לבלב חשוך מרפא. עוד דווח כי סבל ממחלת הסוכרת. ביום שבת ה-17 מת קים ז'ונג איל כתוצאה מהתקף לב.

עד בעקבות חילופי השלטון בצפון קוריאה:
"קים הבן יחלוק את השלטון עם דודו ועם הצבא"
לאחר מות קים: "העריקות מצפון קוריאה יגברו"
"הפקודה הראשונה של קים הבן: להפסיק אימונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully