וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקודה הראשונה של קים הבן: להפסיק אימונים"

סוכנות יונהאפ הדרום קוריאנית ציטטה מקור שטען כי זמן קצר לפני ההודעה על מות אביו, הורה קים ז'ונג און, שליט צפון קוריאה הטרי, לכל יחידות הצבא להפסיק את אימוניהן ולשוב לבסיסים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

"על כל יחידות השדה בצבא צפון קוריאה להפסיק את אימוניהן ולשוב לבסיסים" - זו הפקודה הראשונה שפירסם שליט צפון קוריאה הטרי, קים ז'ונג און, זמן קצר לפני פרסום ההודעה על מותו של אביו, קים ז'ונג איל, ביום שני בבוקר. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ, שציטטה "מקור דרום קוריאני". לדברי המקור, זהו סימן לכך שקים הצעיר "השיג שליטה מלאה בצבא". לא ברור לגמרי מה היה המניע לפקודה, אם כי ניתן להניח שהמטרה הייתה שכל החיילים יהיו בבסיסים בזמן ההודעה על מות המנהיג.

הדברים מתיישבים עם המידע שמסר מוקדם יותר לסוכנות רויטרס מקור המקורב להנהגה בפיונגיאנג, שקבע כי הצבא אכן נשבע אמונים לקים הצעיר. עם זאת, לדברי המקור, קים הבן יצטרך, לפחות בשלב זה, לחלוק את סמכויות השלטון במדינה עם דודו, כמו גם עם הצבא.

לדברי המקור, צבא צפון קוריאה, המחזיק ביכולת גרעינית, קיבל את ההודעה על מות המנהיג רק ביום שני בבוקר, יומיים לאחר מותו בשבת וסמוך למועד הפרסום בתקשורת. עם זאת, הצבא קיבל את מרותו של קים הצעיר ונשבע לו אמונים, ונראה כי לפחות עתה, לא מצטייר איום על שלטונו של בן הדור השלישי בשושלת השולטת במדינה מאז הקמתה לאחר מלחמת העולם השנייה. לדברי המקור, המצב במדינה כעת יציב: "האפשרות להפיכה צבאית נראית בלתי סבירה בעליל".

עם זאת, לדברי המקור, נראה כי לפחות בשלב זה, סמכויותיו של קים, שטרם מלאו לו 30, לא יהיו אבסולוטיות והוא ימשול במדינה כחלק מקולקטיב שיכלול גם את ראשי הצבא ואת דודו, ג'אנג סונג תאק בן ה-65, גיסו של קים האב. ג'אנג חבר מאז 2009 ב"מועצת ההגנה הלאומית", גוף ההנהגה העליון שבראשו עמד קים האב עד למותו.

חילופי דורות בצפון קוריאה - עוד כותרות:
"קים הבן יחלוק את השלטון עם דודו ועם הצבא"
הופעה ראשונה לשליט צפון קוריאה: מעל ארון אביו
השלטון הועבר כהלכה: צפון קוריאה ערכה ניסוי טילים
צפון קוריאה הגרעינית לא תציג סממן של חולשה / ד"ר אלון לבקוביץ

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully