וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפיל של קים ז'ונג איל: "אני ריק, משהו בי מת"

לסונג סיק, "תאומו" של הדיקטטור מצפון קוריאה, אין כעת את מי לחקות והוא נאלץ לשוב לחייו הפשוטים. "מנחמים אותי, אומרים שיש מי שהתפרסמו יותר אחרי מותם". האם בנו ימשיך בדרכו?

עבור קים יונג-סיק, מותו של מנהיג צפון קוריאה לפני כשבועיים סימל יותר מאובדן של דמות דומיננטית. כילד, קים מעולם לא חלם להפוך בבגרותו לכפיל של הדיקטטור ששלט ביד רמה בצפון קוריאה במשך 17 שנים. כעת, בגיל 61, הוא חושש כי יאלץ לשוב ולהתפרנס בעיקר מהחנות הקטנה שלו בסיאול, בה הוא חורט על מזכרות ומוכר מדליות ודגלים קטנים.

"מנחמים אותי", סיפר קים לסוכנות הידיעות הצרפתית, "אומרים לי שיש דמויות שהתפרסמו יותר אחרי מותן. אבל אני לא חושב שזה המקרה". הוא לא שוכח לציין כי העובדה ששם המשפחה שלו זהה לזה של קים ז'ונג-איל סייע רבות לקריירה הצדדית שלו, והפך אותו ל"כפיל מספר אחת", בניגוד למתחריו.

צפו בקים סונג-סיק: "זמין גם לימי הולדת"

את הדמיון לקים גילה יום אחד כשיצא מהמקלחת, והבחין ששיערו התקרזל בצורה מפתיעה. הצלחתו הגדולה הגיעה ב-1995, כשכיכב בסרט דרום-קוריאני, שסיפר את סיפורו של מדען שסייע בסתר לצפון-קוריאה לפתח נשק גרעיני. פעם אחת, אף פגש את נשיא ארצות הברית, ג'ורג' וו.בוש - כלומר, את כפילו של הנשיא. מאוחר יותר, הופיע גם בפרסומת לשוקולד ובתכנית אירוח בטלוויזיה היפנית.

החלה הלוויתו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג איל. רויטרס
מסע הלוויתו של קים ז'ונג איל בפיונגיאנג ביום חמישי/רויטרס

למרות התקררות היחסים בין שתי הקוריאות, וכמה מקרים בהם אנשים טעו לחשוב שהוא-הוא הרודן הידוע לשמצה וירקו לעברו ברחובות סיאול, קים מספר כי נהנה מכל רגע של גילום הדמות המפורסמת. הוא הסתפר מדי שלושה חודשים כדי להידמות לקים עד כמה שיותר, ואפילו לא התלונןב-2008, כשנאלץ לאמץ משטר דיאטה בזמן שמקבילו לקה בשבץ מוחי וירד במשקל. הפיצוי הגיע כאשר קים - האמיתי - החל להקריח, וקים - הכפיל - הרשה לעצמו לחסוך בתשלומים הקבועים למספרה.

ארבע חליפות צבאיות וחמישה זוגות נעליים מוגבהים

אך גם הגעגועים לימים היפים לא מרחיקים את הכאב. "כעת, אני מרגיש ריק. משהו בתוכי מת", הוא אומר בצער, ומתחרט שלעולם לא הזדמן לו לבקר בצפון קוריאה, שדחתה את בקשת הוויזה שלו, או לראות מקרוב את "הדבר האמיתי". את ארבע החליפות הצבאיות, כולן בצבע ירוק, (וחמישה זוגות מוגבהים של נעליים) הוא ייאלץ לאחסן לנצח, בזמן ששליט צפון קוריאה החדש, קים ז'ונג און, בנו של הדיקטטור המנוח, כבר מוגדר כ"שליט העליון".

"הייתי רוצה להמשיך בתפקיד, אבל יצטרכו למצוא מישהו חדש שיגלם את ז'ונג און", אומר קים. "שאלו אותי אם הבן שלי נראה כמוהו, אבל הוא לא. גם לא הייתי רוצה לשלוח אותו לאודישן", הוא מסכם.

עשרות אלפים התייפחו בהלווייתו של קים ז'ונג איל
הבן, קים ז'ונג און - "המנהיג העליון" של צפון קוריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully