וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה: "נקודת מפנה ביחסים עם הצפון"

בעקבות חילופי השלטון בפיונגיאנג הפתיע לי מיונג-באק השמרן, שבימיו התקררו היחסים על הצפון, כשקרא "לפתוח את הדלת" להידברות. בצפון לא מתרשמים, וקראו לו "לרדת על ברכיו ולהתנצל"

האם חילופי השלטון בצפון קוריאה מבשרים על עידן חדש של פתיחות בין המדינה לשכנתה הדרומית? זה המסר המרכזי שהופיע בדברים שנשא הבוקר (שני) בסיאול נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, בנאום טלוויזיוני לרגל השנה החדשה, בו קרא "לפתוח את הדלת" ליחסים טובים יותר בין שני חלקי חצי האי הקוריאני בעקבות מותו של שליט הצפון, קים ז'ונג-איל, ומינויו של בנו, קים ז'ונג-און, ליורשו.

עם זאת, לי - נשיא שמרן שהוביל קו תקיף נגד הצפון ולפני ארבע שנים אף סגר את ברז הסיוע ההומניטרי שהוענק בקביעות לשכנה הענייה - הבהיר גם כי מדינתו נכונה גם לתגובה חזקה לכל פרובוקציה מצד הצפון.

שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג-און, מבקר בחדר אוכל של דיביזיית שריון, 1 בינואר 2011. רויטרס
נכנס לשגרה: שליט הצפון קים/רויטרס

בברכותיו לרגל השנה החדשה, אמר לי כי הוא מקווה שהיא תביא עמה התחממות ביחסים בין שתי המדינות, ואולי אף להתקדמות במשא-ומתן הבינלאומי עם צפון קוריאה על תוכנית הגרעין שלה. "המצב בחצי האי מגיע כעת לנקודת מפנה חדשה", אמר לי, והוסיף כי המצב אמנם טומן בחובו אי ודאות רבה, אך גם "הזדמנות".

"המטרה הגדולה ביותר שלנו היא להשכין שלום ויציבות בחצי האי הקוריאני", אמר. "אנחנו מותירים את חלון ההזדמנויות פתוח. נהיה מוכנים לפתוח את הדלת לעידן חדש, אם הצפון יוכיח כנות".

עם זאת, לפחות לפי שעה, לא נראה כי בצד הצפוני של חצי האי יש נכונות מופגנת להפשרה והידברות. בפיונגיאנג האשימו היום את לי בניסיון לערער את היציבות בחצי האי, בשל הוראתו על העלאת כוננות בצבא מיד לאחר היוודע מותו של קים האב. במאמר המרכזי בעיתון מפלגת השלטון בצפון קוריאה, רודונג סינמון, נכתב כי על נשיא הדרום "לרדת על ברכיו ולהתנצל".

בעקבות חילופי השלטון בפיונגיאנג:
קים ז'ונג און הוכרז כ"מפקד העליון" של הצבא
שלג ודמעות: הלוויית קים ז'ונג איל
הכפיל של קים ז'ונג איל: "אני ריק, משהו בי מת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully