וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הוביל ניתוח הגדלת חזה לגל הצתות בהוליווד

הארי ברוקהארט, גרמני בן 24, הואשם בהצתת 37 שריפות בלוס אנג'לס. המניע: אמו, שחיה עמו, הורשעה בגרמניה באי תשלום על ניתוח להגדלת חזה. בית משפט אמריקאי עמד להסגירה - והבן התרגז

REST

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

הארי בורקהארט, גרמני בו 24 שנעצר לפני יומיים בלוס אנג'לס, הואשם הלילה (חמישי) בבית משפט בעיר ב-37 סעיפים של הצתה - חלק ניכר מהשריפות שפרצו בעיר המלאכים, לאורך חמישה לילות סביב סוף השבוע האחרון. בורקהארט, שהתגורר בעיר יחד עם אמו, הואשם ב-28 מקרים של הצתת רכוש (בעיקר מכוניות), ובתשעה מקרים נוספים של הצתת מבני מגורים, מרביתם באזור רובע תעשיית הסרטים, הוליווד. הערבות לשחרורו נקבעה על סכום עצום של 2,850,00 דולרים.

התובע המחוזי בתיק סיפר על המניע המשולב שהביא את בורקהארט לביצוע המעשים: זעמו על כך שאמו, דורותי, נעצרה בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות הונאה בגרמניה, ועמדה בפני הסגרה בחזרה למולדתה. הזעם הנקודתי, לטענתו, הצטרף לשנאה כללית שחש כלפי ארצו החדשה.

שריפה שהוצתה בהוליווד, לוס אנג'לס, 30 בדצמבר 2011. Mike Meadows, AP
כמה מהמכוניות שהבעיר ברוקהארט, לפי החשד/AP, Mike Meadows

"המניע היה המאסר של אמו, שנראה שהוא היה קרוב אליה למדי", טען התובע המחוזי סטיב קולי. "כמו כן, הוא החזיק בדעות אנטי-אמריקניות רדומות. השילוב הזה כנראה הביא אותו לידי ההשתוללות הזו".

דורשים מאסר עולם, למרות שאיש לא נפגע

מפרטי החקירה עולה כי האם דורותי עברה ניתוח להגדלת חזה בגרמניה בשנת 2004, אך לא שילמה עבורו - ונמלטה לארה"ב עם בנה. בשבוע שעבר, לאחר שכבר החל גל ההצתות, התפרץ בורקהארט במהלך שימוע שנערך לאמו בפרשה. שוטר מקומי שנכח בדיון זיהה אותו כאותו אדם שנראה בצילומי האבטחה של החשוד בהצתה שפרסמה משטרת העיר, והביא למעצרו.

בעיר המלאכים נשמו לרווחה בעקבות המעצר, אך התושבים שהכירו את המשפחה נחרדו לשמוע על ההאשמות כלפי מי שחיו בקרבם. "זה קצת מפחיד", אמרה קרינה ספקטר, שכנה של האם ובנה. "אנחנו עובדים כאן 20 שנה, יש לי כאן חנות, ולדעת שמישהו בסדר הגודל הזה יכול היה לגרום למשהו כזה... פגשתי את האמא כמה פעמים, היא נראתה כמו אשה מקסימה, לעולם לא הייתי חושדת".

למרות שאיש לא נפגע בשריפות, בתביעה דורשים להטיל על בורקהאט מאסר עולם. "לנוכח מידת הנזק שהוא גרם לנפשם של
התושבים בקהילות המסוימות הללו, ובכל מחוז לוס אנג'לס, אני חושב שהוא ראוי למאסר עולם", הסביר התובע.

משפטו של ברוקהארט צפוי להתחדש רק בעוד כשבועיים, ולא מן הנמנע שעד אז יימצאו ראיות הקושרות אותו גם למקרי הצתה נוספים.

השתלשלות הפרשה עד כה:
פאניקה בהוליווד: פירומן הצית עשרות שריפות
מצוד אחר הפירומן מהוליווד: תועד בצילומי אבטחה
גרמני חשוד בהצתות בהוליווד - אך האם פעל לבדו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully