וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר הפירומן מהוליווד: תועד בצילומי אבטחה

אחרי 5 לילות במהלכם הוצתו יותר מ-50 שריפות ברחבי עיר המלאכים, הפיצה המשטרה סרטוני אבטחה בהם נראית דמותו המטושטשת של החשוד. אדם עוכב לחקירה, אך לא ברור אם הוא אכן קשור למקרים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, AP; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארצות הברית כולה ממשיכה לעסוק בשאלה מי עומד מאחורי גל ההצתות ברחבי לוס אנג'לס, הנמשך כבר חמישה לילות ובמסגרתו נרשמו בעיר עד כה למעלה מ-50 שריפות - לפחות 12 מהן רק בערב ראש השנה האזרחית, ורבות מהן באזור תעשיית הסרטים, הוליווד. גם הלילה (שני) נמשכו ההצתות, לפחות 12 נוספות, אך ייתכן שגם נרשמה פריצת הדרך המיוחלת בחקירת המקרים: משטרת לוס אנג'לס הפיצה תקליטור ועליו צילומים ממצלמות אבטחה בעיר, בהן מופיע אדם החשוד במעורבות בסדרת ההצתות המסתורית.

על פי תיאור המשטרה, מדובר בצעיר לבן בשנות העשרים לחייו, "בעל קו שיער נסוג וקוקו עד הכתפיים". האיש, שגובהו בין 1.70 ל-1.85 מטר, תועד במצלמות האבטחה בעיר בשבת, כשהוא יוצא רגלית מחניון תת קרקעי בשדרות הוליווד, שם הוצתה מכונית. היום הודיעה המשטרה כי אדם "בעל עניין" עוכב לחקירה, אך עדיין לא ברור אם הוא אכן קשור למקרים או לדמות שצילומיה פורסמו.

כיבוי שריפה שהצית המצית הסדרתי, לוס אנג'לס, 2 בינואר 2011. Dan Steinberg, AP
גם הלילה נמשכו ההצתות. צוות של כוחות הכיבוי בפעולה/AP, Dan Steinberg

גל מקרי ההצתה הותיר שובל של הרס בחלקים נרחבים מעיר המלאכים, כשמוקדי האש מתפרשים על פני שטח ענקי. ברובע הוליווד נרשם מספר לא קטן של דליקות, כשבין הבתים שנפגעו מן האש גם בית שבו התגורר בעבר סולן להקת ה"דורז" האגדי, ג'ים מוריסון.

"רוב השריפות הללו החלו כתוצאה ממשהו שהצית אש ברכב סמוך למבנה", הסביר פטריק בטלר ממחלקת הכיבוי של לוס אנג'לס, "כך שאנחנו רואים שריפת כלי רכב כאחד הגורמים העיקריים להצתה הראשונית. זה מה שאנחנו מחפשים, אבל זה לא אומר שזה הדבר היחיד שם. וכמו שאנחנו פוקחים עיניים על הקהילות הללו, יש קהילות נוספות שאנחנו משגיחים עליהן".

כיבוי שריפה שהצית המצית הסדרתי, לוס אנג'לס, 2 בינואר 2011. Dan Steinberg, AP
עוד הצתה במגרש חניה, הלילה/AP, Dan Steinberg

למרות ההתקדמות בחקירה שהוגדרה "משמעותית", במשטרה המקומית עדיין רחוקים מהכרזה על סיומה של הפרשה המוזרה, ומבקשים את עזרת הציבור באיתורו של החשוד. כוחות כיבוי ושיטור רבים עדיין פרושים באזור כולו, בניסיון לטפל בשריפות נוספות, אם תהיינה כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully