וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה בהוליווד: פירומן הצית עשרות שריפות

למעלה מ-40 הצתות מכוונות נמנו בסוף השבוע בלוס אנג'לס, והיד עוד נטויה. מצוד מתנהל אחר חשוד בהצתה סדרתית, אך בינתיים מוערך כי כבר צמחו לו חקיינים, ומעגל האש רק מתרחב

אש במקום זיקוקים: בלוס אנג'לס נפגמו חגיגות השנה החדשה בצורה קשה, בשל פעילותו הנמשכת של מי שמסתמן כמצית סדרתי, שהמשיך גם הלילה (ראשון) להצית דליקות ברחבי העיר, חלק ניכר מהן ברובע תעשיית הקולנוע, הוליווד. לפי נתוני ה"לוס אנג'לס טיימס", מאז יום חמישי בלילה נמנו בעיר למעלה מ-40 מוקדי שריפות כתוצאה מהצתה מכוונת - האירוע החמור מסוגו בעיר מאז מהומות הדמים של 1992, בעקבות פרשת רודני קינג.

מאות ניידות גיבוי, ניידות משטרה ומסוקים משתתפים במאמצים העירוניים לכבות את מוקדי השריפות השונים, ובמקביל מתנהל מרדף בניסיון לאתר את המצית או המציתים המסתוריים. "מי שזה לא יהיה שעושה את זה - הוא ממש משחק בחיים של אנשים", אמרה ל"לוס אנג'לס טיימס" ג'יימי מור, קצינת כיבוי בעיר.

צפו במאמצי הכיבוי

שריפה שהוצתה בהוליווד, לוס אנג'לס, 30 בדצמבר 2011. Mike Meadows, AP
רוב הדליקות החלו בהצתת מכוניות/AP, Mike Meadows

רוב השריפות החלו בהצתה של מכוניות, אולם אחדות מהן התפשטו וכילו גם בתים ובנייני דירות. המוקדים מתפרשים על פני שטח נרחב - מווסטסייד במערב ועד הוליווד במזרח, מעמק סן פרננדו בצפון ועד לנוקס בדרום. בין הבתים שנפגעו, בין היתר, גם בית במערב הוליווד בו התגורר בעבר סולן להקת ה"דורז" האגדי, ג'ים מוריסון. הבית ברחוב רות'דל, ששימש בין היתר כהשראה לשיר "Love Street", ניזוק קשות מאש שהתפשטה אליו ממכונית מזדה שהוצתה בסמוך אליו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"חשוד בטויוטה לקסוס לבנה"

ברשויות אין ספקות לגבי הגורם לכל השריפות. "זו עבודה של מצית", קבע סגן מפקד כוחות הכיבוי בעיר, מאריו רואדה, שביקש להזהיר את תושבי העיר. "חלק מהשריפות הצליחו לפגוע קשות במבנים. מדובר בשריפות מסוכנות ביותר. הן בהחלט יכולות להביא לאובדן חיים, ואנחנו מודאגים ביותר. אנחנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הרשויות כדי לוודא שהקהילה בהוליווד בטוחה".

שריפה שהוצתה בהוליווד, לוס אנג'לס, 30 בדצמבר 2011. Mike Meadows, AP
פינוי קשישה מדירה שעלתה באש, אתמול/AP, Mike Meadows

משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה נרחבת, וכבר הבטיחה פרס בסך 35,000 דולרים לכל מי שימסור מידע שיסייע בלכידת המצית או המציתים. "בלשים מחטיבת הפשיעה החמורה והרצח צוותו לחקירה", אמר מפקד ה-LAPD, אנדרו סמית. "עשרות בלשים עובדים סביב השעון".

ביום שישי נעצרו שני חשודים, אך לא נמצא קשר בינם להצתות, והם שוחררו. על בסיס כמה עדויות ראייה, הפיצה המשטרה תיאור של חשוד הנוהג במכונית טויוטה לקסוס לבנה משנות ה-90, אולם לפי כל ההערכות, לנוכח המספר הגדול של שריפות, מדובר ככל הנראה ביותר ממצית אחד. גורמים ב-LAPD העריכו הלילה כי ייתכן שהמצית הראשון פעל לבדו, אולם בעקבות גל ההצתות הראשוני נוספו חקיינים - שהחלו גם הם להצית מכל הבא ליד.

שריפה שהוצתה בהוליווד, לוס אנג'לס, 30 בדצמבר 2011. Dan Steinberg, AP
מאות משתתפים במאמצי הכיבוי/AP, Dan Steinberg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully