וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: נשלים את החוסרים מהנפט האירני

יצואנית הנפט המובילה בעולם מגבה את אמברגו הנפט שצפויה להטיל אירופה על אירן: "נמלא את כל החסכים, על פי הביקוש". בריטניה מצטרפת לארה"ב: "לא נשלים עם סגירה של מיצרי הורמוז"

הטבעת הכלכלית הבינלאומיות סביב אירן ממשיכה להתהדק. לאחר שאתמול נודע כי האיחוד האירופי נערך להטלת אמברגו נפט על הרפובליקה האיסלמית, אמר היום (חמישי) גורם בערב הסעודית לסוכנות רויטרס כי מדינתו - יצואנית הנפט המובילה בעולם - תהיה מוכנה למלא את החוסרים באספקת הנפט בשוק הבינלאומי. לדברי הגורם, "ערב הסעודית תהיה מוכנה למלא את כל החסכים אם יהיה בכך צורך. ייצור הנפט שלנו מוכתב לפי הביקוש".

מדינות האיחוד האירופי קונות מדי יום כ-450,000 חביות נפט - כחמישית מהייצוא האירני, העומד על כ-2.6 מיליון חביות ביום. האיחוד הוא השוק השני בגודלו בו מופץ הנפט האירני, אחרי סין, וסגירתו משמעותה מכה כלכלית קשה למשק האירני.

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
"נטביע את הספינות שלהם". ספינת קרב אירנית משגרת טיל, במהלך התרגיל בשבוע שעבר במיצרי הורמוז/רויטרס

במקביל, נמשכת ההתכתשות הבינלאומית בין מעצמות המערב לאירן, על רקע איומה לסגור את מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי ולשבש את יצוא הנפט מכל מדינות האזור, בתגובה לטלת חרם נפט עליה. לאחר שביומיים האחרונים התרכז העימות בחזית שבין אירן לארצות הברית, פתחה היום גם בריטניה חזית משלה מול אירן, כשקבעה כי סגירת המצרים על ידי אירן תהווה "צעד בלתי חוקי ובלתי מוצלח", והבהירה כי חילות הים המערביים יעשו כל שנדרש כדי להבטיח את התנועה הסדירה במיצרים.

לפי הפרטים שפורסמו היום בכמה כלי תקשורת בבריטניה, בפגישתו הקרובה בוושינגטון עם שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, צפוי שר ההגנה הבריטי, פיליפ המונד, לומר כי "פגיעה בתנועת מכליות הנפט במיצרי הורמוז תהווה איום על הצמיחה האזורית והעולמית. כל ניסיון של אירן לעשות זאת יהיה בלתי חוקי, וייכשל".

בארה"ב, צוטט היום ב"ניו יורק טיימס" דיוויד גולדווין, שהיה בעבר מתאם מחלקת המדינה לענייני אנרגיה בינלאומיים, באומרו כי "אם האירנים יבחרו להשתמש בצי הצנוע שלהם ובטילים נגד ספינות כדי להתקיף את כוחות המערב, הם ייתקלו בתגובה מהירה שתשמיד במהירות את היכולת הימית שלהם. אנחנו נטביע את הפריגטות שלהם".

אירן נגד העולם - כותרות אחרונות:
ארה"ב: להפחית בייבוא הנפט, אירן: יש חלופות
אירן לא מבוהלת: "נמצא חלופות לייצוא לאירופה"
ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully