וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"

3.1.2012 / 18:01

אחרי שבאירן איימו "לפגוע" בנושאת המטוסים האמריקאית אם תשוב לאזור מיצרי הורמוז, הבהיר צבא ארה"ב כי ימשיך בשינוע הכוחות "השגרתי" לאזור, כדי "להבטיח את זרימת התנועה הימית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

ארצות הברית ואירן ממשיכות לצחצח חרבות: אחרי שבוושינגטון שמרו על שתיקה בימים האחרונים, חרף האיומים האירניים הנמשכים לחסום את מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי, הגיע הבוקר (שלישי) איום מפורש מהצד האירני לתקוף נושאת מטוסים אמריקאית. בעקבות זאת, כנראה לא יכלו יותר לשתוק בצבא ארה"ב - והבהירו אחר הצהריים כי ימשיכו להציב ספינות מלחמה במפרץ הפרסי.

"מדובר בשינוע כוחות שגרתי ומתוכנן מראש, בהתאם למחויבויותינו מאז ומתמיד לביטחון וליציבות באזור, וכתמיכה למבצעים הנמשכים שלנו", מסר דובר הצי האמריקאי, ביל ספיקס, בתגובה לשאלות רויטרס בנושא. "הצי פועל תחת המוסכמות הימיות הבינלאומיות, ושומר על מצב תמידי של דריכות גבוהה, כדי להבטיח את הזרימה הבטוחה של תנועה הימית בנתיבים הקריטיים למסחר העולמי".

זמן קצר לאחר מכן נמסרה הודעה דומה גם מהפנטגון: "הצבתם של כוחות צבאיים במפרץ הפרסי תימשך, כפי שהיא נמשכת זה עשורים. הן נחוצות לשמר את ההמשכיות והתמיכה הטכנית למשימות הנמשכות". מאוחר יותר נמסרה הודעה נוספת מהפנטגון, לפיה הוא אינו מחפש עימות צבאי מול אירן על המעבר במיצרים. "האינטרס שלנו הוא לאפשר את ביטחון הספינות העוברות במיצרי הורמוז. אף אחד בממשלה לא מחפש עימות במיצרים, חשוב 'לקרר את הטמפרטורות'". אלו מסרים ראשונים מצבא ארה"ב בנושא, מאז הודעתו של הצי החמישי בשבוע שעבר, כי "לא יסבול הפרעה לתנועה במפרץ הפרסי".

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
על סיפון אוניית קרב אירנית, השבוע בתרגיל במיצרי הורמוז/רויטרס

מוקדם יותר היום איימה הרפובליקה האיסלמית במפורש "לפעול" נגד נושאת המטוסים האמריקאית שחלפה בימים האחרונים באזור, במידה ותשוב אליו. "אירן לא תחזור על אזהרתה", צוטט מפקד חיל הים, עטאללה סלחי, בסוכנויות הידיעות האירניות. "אוניית האויב נסוגה למפרץ עומן בגלל התרגיל שלנו. אני מייעץ, ממליץ בחום ומזהיר שהיא לא תשוב למפרץ הפרסי. אנחנו לא נוהגים להזהיר יותר מפעם אחת". סלחי לא ציין במפורש באיזו נושאת מטוסים מדובר, אולם ידוע כי נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי. סטניס" אכן תועדה בשבועות האחרונים כשהיא מפטרלת באזור.

ראה כי הלחץ האירני בנושא הנפט במפרץ משקף את החששות בטהרן מכך שסנקציות נוספות יעמיקו עוד יותר את המשבר הכלכלי בו נתונה המדינה והאינפלציה הדוהרת - אף שהאירנים ממשיכים לא להודות בכך, ומתעקשים שהסנקציות הבינלאומיות הינן חסרות ערך. בהקשר זה, צנח היום הריאל האירני לשפל של כל הזמנים מול הדולר - ככל הנראה תוצאה של הסנקציות האחרונות שהטילה ארה"ב על המגזר הפיננסי האירני, ובתוכו הבנק המרכזי של המדינה, שצפויות להקשות עוד יותר על שיווק הנפט האירני בשוק הבינלאומי.

אירן נגד העולם - עוד כותרות:
אירן שוב מאיימת על ארה"ב, בעוד המטבע שלה מתרסק
התרגיל במפרץ: אירן שיגרה 2 טילים ארוכי טווח
אירן טוענת לפריצת דרך גרעינית: ייצור מוט דלק
האיחוד האירופי: פתוחים לשיחות עם אירן

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
אירן משגרת עוד טיל בתרגיל במפרץ, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully