וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטהרן: אירופה תטיל אמברגו נפט על אירן

4.1.2012 / 19:04

מדינות האיחוד האירופי הגיעו להסכמה עקרונית על הטלת אמברגו על ייבוא נפט מהמדינה, לאחר שגם יוון - מהמתנגדות לחרם - הביעה הסכמתה. בבית הלבן בירכו על ההחלטה, מחירי הנפט עולים

החרפה משמעותית בסנקציות: מדינות האיחוד האירופי הסכימו היום (רביעי) עקרונית לאסור על ייבוא של נפט מאירן. דיפלומטים אירופאיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בהחמרה רצינית של הסנקציות על אירן, חודשים ספורים לפני הבחירות במדינה.

האמברגו האירופי מצטרף לשורת הסנקצניות הכלכליות שהטילה ארצות הברית על אירן בערב השנה החדשה, בעקבות דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שקבע כי בטהרן חותרים להשגת נשק גרעיני. אירן, מנגד, טוענת כי יש לה את הזכות להחזיק בנשק גרעיני וכי אין לה כוונות להשתמש בו אלא לצורכי שלום בלבד.

"הושגה התקדמות רבה בעניין הסנקצניות על אירן", אמר דיפלומט באיחוד האירופי. ישנן עדיין אי הסכמות בנוגע למועד בו יוטל האמברגו, אך הסכמה כוללת על החרם הושגה בין מדינות היבשת. בתחילה מסרו גורמים בממשלת יוון כי המדינה תתנגד למהלך, אך גם יוון, אשר שליש מהנפט שהיא צורכת מגיע מאירן, הסכימה בסופו של דבר לאמברגו בצוותא עם ספרד ואיטליה, שגם הן נוהגות להצטייד בכמויות נפט לא מבוטלות מתוצרת הרפובליקה האיסלמית.

נולנד: "אלה הצעדים שנרצה לראות"

הבית הלבן בירך הערב על החלטת האיחוד האירופי. דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד, אמרה כי "אלה הצעדים שהיינו רוצים לראות מתבצעים, לא רק אצל בעלי בריתנו הקרובים באירופה, אלא בכל המדינות ברחבי העולם", והוסיפה כי "אנו מאמינים כי החלטה זו תעזור להגברת את הלחץ הכלכלי על אירן".

כעת, נדמה שהאמברגו ייאלץ את אירן למצוא קונים אחרים. מדינות האיחוד האירופי הן הצרכן השני בגודלו של הנפט האירני, אחרי סין, עם כמות של 450,000 חביות נפט ביום, מסך של 2,600,000 חביות שמייצאת אירן. בתוך כך, מחירה של חבית נפט האמיר בשני דולרים ועומד כעת על כ-114 דולרים. לאחר הטלת האמברגו על ייבוא הנפט מאירן, עלול מחירה של חבית נפט לזנק לרמה של 125 דולרים.

עוד בנושא
גדולה יותר, חודרת יותר: הפצצה שמלחיצה את אירן
ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"
אירן שוב מאיימת על ארה"ב, בעוד המטבע שלה מתרסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully