וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הפציצה כורדים בגבול, 35 מבריחים נהרגו

במחוז סירנאק הסמוך לגבול עירק מאשימים את צבא טורקיה ב"טבח". הצבא טען כי פעל על בסיס מידע ממזל"טים, והתכוון לתקוף לוחמי מחתרת של ה-PKK. הכורדים מתכננים הפגנות ברחבי המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-35 בני אדם נהרגו בהפצצה שערך הלילה (חמישי) חיל האוויר של טורקיה סמוך לגבול עם עירק באזור הכורדי שבדרום-מזרח המדינה. השלטונות הטורקיים טענו כי מטרת ההתקפה הייתה פגיעה בכוחות המחתרת הכורדית PKK המרבה לפעול באזור, אולם גורמים מקומיים טענו כי ההרוגים הם למעשה מבריחים שזוהו בטעות כלוחמי גרילה.

צבא טורקיה אישר כי ערך את התקיפה לאחר שמזל"טים איתרו לוחמי מחתרת באזור. בצבא טענו כי לא היו אזרחים באזור, והוסיפו כי נפתחה חקירה של נסיבות התקרית. אולם במחוז סירנאק שבו אירעה התקרית מסרבים לקבל את גרסת הצבא. "המדינה ידעה שהמבריחים פועלים באזור, ובכל זאת הפציצה מהאוויר", אמר לרויטרס פהמי ימאן, ראש העיר הסמוכה אולודרה. "זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת".

בהודעה רשמית של המפלגה הכורדית הטורקית BDP נאמר כי 35 הרוגים נמנו באירוע, והוכרז על שלושה ימי אבל באזור. "היה פה טבח", צוטט מזכ"ל המפלגה, סלאחאטין דמיראס, בתקשורת הטורקית. "הם ינסו לטייח, אבל אנחנו לא נאפשר להם". המפלגה כבר החלה בתכנון ברחבי המדינה במחאה על האירוע.

גופות כורדים שנהרגו בהפצצת של חיל האוויר של טורקיה בכפר אורטאסו סמוך לגבול עירק, 29 בדצמבר 2011. רויטרס
גופות של ההרוגים שנערמו במחוז סירנאק/רויטרס

בצבא טוענים כי ערכו את התקיפה בעקבות מידע שהתקבל על כך שה-PKK מרכז כוחות בצד העירקי של הגבול במטרה להוציא לפועל תקיפות נגד עמדות צבא בגבול. בעקבות זאת הוזנקו מזל"טים, ואלו "איתרו תנועה של הקבוצה מעירק לעבר הגבול". בעקבות זאת, "ובהתחשב בכך שהאזור משמש טרוריסטים לעתים קרובות, הוחלט על תקיפה אווירית".

העימות בין צבא טורקיה למורדים הכורדים התלהט מאוד מאז אוגוסט האחרון, אז תקף ה-PKK כמה בסיסי צבא באזור במבצע לילי והרג 26 חיילים. בעקבות זאת ערך צבא טורקיה סדרת תקיפות באזור, כמו גם בתוך שטח האוטונומיה הכורדית בעירק. זהו רק הסיבוב האחרון בעימות המתמשך בין טורקיה למיעוט הכורדי הגדול, שגבה כבר למעלה מ-40,000 קורבנות מאז הכריזו הכורדים על מרד ב-1984.

העימות הטורקי-כורדי - עוד כותרות:
נובמבר: ארדואן התנצל על הרג 14,000 כורדים בשנות ה-30
אוקטובר: כורדים הרגו 26 בטורקיה, צבא טורקיה פלש לעירק
ספטמבר: 3 נהרגו ממכונית תופת ליד משרד ארדואן
האסונות של ארדואן - מסוכסך עם השכנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully