וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על חולות סמר התחדש, פעילי סביבה במקום

גם הבוקר הגיעו כ-30 פעילים סביבתיים לאזור חולות סמר על מנת למנוע את עבודות הכרייה במקום. אתמול עצרה המשטרה שמונה מהמפגינים, בהם גם סמנכ"ל החברה להגנת הטבע

המאבק על הדיונה האחרונה בנגב נמשך: כ-30 פעילים סביבתיים חזרו הלילה (חמישי) לאזור חולות סמר שבערבה על מנת לנסות למנוע את עבודות הכרייה במקום. גם אתמול ניסו הפעילים ובהם אנשי מגמה ירוקה, התנועה הירוקה החברה להגנת הטבע ותושבים מהאזור למנוע את כריית החול, ובהתערבות המשטרה נעצרו שמונה פעילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההחלטה על כריית החול בסמר לוקה בחוסר סבירות קיצוני, אין כל מקום להרס ערכי הטבע והנוף הייחודיים שבסמר". הפעילים חוסמים את הדחפור, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההחלטה על כריית החול בסמר לוקה בחוסר סבירות קיצוני, אין כל מקום להרס ערכי הטבע והנוף הייחודיים שבסמר", אמר אתמול סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, ניר פפאי, שהיה בין העצורים. "בייחוד לאור העובדה שהוכח כבר כי ישנן חלופות אחרות לכריית החול, טובות יותר, המספקות מענה לטווח הארוך ללא פגיעה אנושה בטבע".

חולות סמר, הדיונה הטבעית האחרונה בערבה, הם נכס סביבתי חסר תחליף. החולות בערבה הדרומית, הם בית גידול ייחודי לבעלי חיים רבים, חלק מהם אנדמיים, ביניהם צבועים, זאבים, שועלים, קיפודי מדבר, גרבילים, דורבנים, ירבועים וציפורים כמו האלימון, סבכי מדבר, סלעית מדבר ועוד זנים שרבים מהם נמצאים בסכנת הכחדה. לאחרונה נמצא באזור מין של עכביש, שעורר עניין עולמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתמול נעצרו במקום שמונה פעילים. חולות סמר, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר השתרע גוש החולות על פני 11 קמ"ר, כ-20 קילומטרים צפונית לאילת, ואילו היום, עקב כרייה אגרסיבית, זיהום תעשייתי ושימושי חקלאות נותרו 2.3 קמ"ר בלבד.

החלק הדרומי של חולות סמר, כ-0.7 קמ"ר, מיועד לכריית חול במכרז של מנהל מקרקעי ישראל, לצורכי תעשיית הבנייה באילת. לטענת ארגון סבב"ע ותושבי החבל, "התוכנית לחידוש החציבה בחולות סמר מיותרת, ויש לה חלופות שלא יובילו להתייקרות עלות הבנייה באילת".

בין החלופות האפשריות לכרייה בסמר, ציינו פעילי סביבה את האזורים שמדרומית לדימונה ואזור החציבה בתמנע הממוקם כחמישה קילומטרים מחולות סמר. הם הוסיפו כי החלופות לא נבחנות כיוון שהן עשויות לעלות קצת יותר, אבל בסופו של דבר אין תחליף לערכי הטבע, הנוף ובעלי החיים בסמר.

עוד על המאבק להצלת חולות סמר
פעילים ניסו למנוע הכרייה בחולות סמר, 8 נעצרו
המחאה הקודמת דחתה את עבודות הכרייה
ועדת הכלכלה: לבחון חלופות לכריית החול בסמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully