וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מסוריה: מורדים תוקפים שיירה של כוחות אסד

סרטון שעלה ליוטיוב מציג מתקפת פתע שביצעו לוחמי "צבא שחרור סוריה" על שיירה של כוחות הביטחון בדרום-מערב המדינה. לטענת מורדים, 4 חיילי צבא סוריה נהרגו בתקיפה

תיעוד מהשטח: סרטון חדש של מורדים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, מציג תקיפה שביצעו לוחמי "צבא שחרור סוריה" על שיירה של כוחות הביטחון של הנשיא בכפר דעל שבדרום-מערב המדינה. התיעוד הנדיר, שפרסם "ארגון המשקיפים הסורי לזכויות אדם", מציג לטענת מפרסמיו תקרית שבה נהרגו ארבעה חיילי צבא סוריה. "צבא שחרור סוריה" נחשב לאחד מקבוצות המורדים הגדולות במדינה, ורבים מהעריקים מצבא המדיני הצטרפו לשורותיו.

בסרטון, שאורכו מעט פחות משלוש דקות, נראים תשע מורדים, האוחזים בנשק אוטומטי, על מה שנראה כגג מבנה נטוש המשקיף על דרך מרכזית. את השקט מפירה קריאה "עשרה אוטובוסים", ואז נשמע אדם נוסף האומר כי "אין לנו למה לחכות יותר". אז נפתחת אש מצד המורדים – שנמשכת דקה שלמה. בשלב מסוים הצלם מפסיק לצלם את תקרית הירי, ומתמקד בלוגו של ארגון המורדים, אז נשמע קול הקורא למורדים לסגת.

הפקחים "לא ראו שום דבר מפחיד"

ובינתיים, מתחזקת התחושה שמשקיפי הליגה הערבית, שהגיעו למדינה כדי לבחון הפרות זכויות אדם במדינה – לא באמת הגיעו כדי לחשוף את עוולות המשטר. יום לאחר שהחלו את משימתם בעיר חומס, בה נרשמו בחודשים ואף בימים האחרונים מאות הרוגים מאש כוחות הביטחון, אמר הבוקר ראש צוות המשקיפים, הגנרל הסודני מוחמד מוסטפא דאבי, כי המצב בעיר "מעודד, עד כה". בשיחת טלפון עם סוכנות רויטרס הוסיף דאבי כי "היו אמנם מקומות בהם המצב נראה לא במיטבו - אבל לא היה שום דבר מפחיד, לפחות לא בזמן שהיינו שם". יש לציין כי בימים האחרונים נשמעה מצדם של ארגוני זכויות אדם ביקורת על מינויו של הגנרל דאבי לתפקיד, בשל החשדות כי היה מעורב בעצמו בפשעי מלחמה במולדתו, סודן.

דאבי הבטיח להמשיך ולמלא את משימת המשקיפים, לאכוף את ההסכם שנתחם לפני כחודשיים בין הליגה לשלטונו של אסד על הפסקת שפיכות הדמים במדינה. "המצב בעיר אתמול היה שקט, ולא היו בה עימותים", אמר. "לא ראינו טנקים, אך ראינו כמה כלי רכב משוריינים. עם זאת, עלינו לזכור שזה היה רק היום הראשון, ונחוצה חקירה נוספת. 20 מאנשינו יישארו בעיר עוד זמן רב". ערוץ הטלוויזיה הסורי "א-דוניה" פרסם ציטוט נוסף של דאבי, בו אמר כי המשקיפים ראו בעיר "חמושים" - לכאורה אישוש לטענות השלטון הסורי לגבי "טרוריסטים" שמובילים את ההתקוממות נגדו.

עם או בלי משקיפים, האש נמשכה לבעור ברחובות סוריה היום. לטענת ארגוני זכויות אדם, לפחות 13 בני אדם נהרגו היום בעימותים עם כוחות הצבא.

עוד מהומות בסוריה
ראש המשקיפים: ”לא ראינו שום דבר מפחיד בחומס”
סוריה: יום ראשון של המשקיפים - ועוד 15 הרוגים
רבבות מפגינים בחומס למשקיפים: ”שוחטים אותנו”

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully