וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "חיילים סיכלו חדירת מחבלים מטורקיה"

13.12.2011 / 14:56

לפי הדיווח, שניים מהמסתננים נהרגו. 11 מפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון במחוז אידליב בצפון המדינה. האו"ם העמיד את מניין ההרוגים בסוריה על 5,000 - עלייה של 1,000 בעשרה ימים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

מעשי האלימות בסוריה נמשכים באופן יומיומי: ארגוני זכויות אדם דיווחו היום (שלישי) כי לפחות 11 אזרחים נורו למוות בעימותים בין הצבא למתנגדי השלוטן במחוז אידליב שבצפון המדינה, סמוך לגבול עם טורקיה. לפי הודעת ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, בתקריות שאירעו לפנות בוקר בכפרים מערה מסרין וכפר-יחמול, נפצעו עוד 26 בני אדם.

בתקרית נוספת במחוז אידליב, דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים של סוריה כי כוחות משמר הגבול הצליחו לבלום ניסיון הסתננות של 15 מחבלים משטח טורקיה. עוד נמסר כי שניים מהמסתננים נהרגו בתקרית.

עד כה, לא נשמעו היום דיווחים על אירועים יוצאי דופן בעיר חומס, הנחשבת למרכז ההתקוממות נגד השלטון, אף שהלילה פקע אולטימטום שהציבו כוחות הביטחון לתושבי העיר, שנדרשו להפסיק את ההפגנות ולהסגיר את כל העריקים וכלי הנשק. בסוף השבוע טענו גורמי אופוזיציה כי הצבא איים להפציץ את העיר אם תושביה לא יעמדו בדרישות, וכי חיילי הצבא כבר החלו לחפור ביצורים סביב העיר ומתכוננים למערכה עליה.

עוד על סוריה:
אתמול: פג האולטימטום לחומס, חשש ממרחץ דמים
הלוי: נשק סורי לא קונבנציונלי עלול לזלוג
תיעוד נדיר: טייס קרב סורי מצלם את עצמו באוויר
בשאר אסד טוב לישראל / צביקה פוגל

הפגנה נגד השלטון, אמש בשכונת חאלדייה בחומס:

אתמול הודיעה נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, כי לפי מניין האו"ם, מספר ההרוגים מתחילת ההתקוממות בסוריה חצה כבר את קו ה-5,000 - גבוה ב-1,000 מהמניין שפרסמה פילאי עצמה רק עשרה ימים קודם. לדברי פילאי, המניין כולל בתוכו רק אזרחים שנורו בידי כוחות הביטחון, עריקים שנהרגו בלחימה עם הצבא וחיילים שהוצאו להורג לאחר שסירבו לירות על אזרחים - אך לא חיילים ואנשי כוחות הביטחון שנהרגו בעימותים עם האופוזיציה. לפי נתוני השלטון בדמשק, לפחות 1,100 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו בתשעת חודשי ההתקוממות.

לפנייה לכתב:
nir_yah@walla.com

מתוך סרוטן חובבים המתעד חיילים מתעללים במפגין בעיר חמה, סוריה, דצמבר 2011. AP Photo/Ugarit News Group via APTN, AP
מתוך סרטון חובבים שנפוץ השבוע, בו מתועדים חיילים המכים מפגין בעיר חמה/AP, AP Photo/Ugarit News Group via APTN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully