וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטבח בסוריה: היום פג האולטימטום לחומס

לטענת האופוזיציה, שלטון אסד הורה לתושבי העיר להסגיר את כל הנשק והעריקים עד הלילה - ולא, יופצצו. ברחבי המדינה מתקיימות היום בחירות מקומיות - שיעור ההשתתפות צפוי להיות זעום

המצב בסוריה על סף רתיחה: אחרי הקרב הגדול בין הצבא לעריקים אתמול סמוך לגבול ירדן ו"שביתת הכבוד העצמי" הגדולה שזכתה אתמול להיענות נרחבת ברחבי המדינה, ולאחר מנה יומיומית של עשרות הרוגים מדי יום בשבועות האחרונים, נשואות היום (שני) העיניים אל חומס, העיר במרכז המדינה שכבר הפכה לסמל ההתקוממות, לאחר שהשלטונות הציבו לתושביה אולטימטום, שתוקפו פג הלילה.

לדברי קולונל מוחמד חמדו, מפקד במחתרת העריקים "הצבא הסורי החופשי", על האולטימטום בן 72 השעות הכריז הצבא ביום שישי האחרון. תושבי העיר נדרשו להפסיק את ההפגנות נגד השלטון, למסור לרשויות את כל הנשק הלא חוקי ולהסגיר את כל עריקי הצבא - ולא, תופצץ העיר על ידי הצבא. יש לציין כי בתקשורת הסורית הממלכתית לא נאמר דבר על האולטימטום.

כותרות אחרונות מסוריה:
הלוי: נשק סורי לא קונבנציונלי עלול לזלוג
ביממה האחרונה בסוריה: נהרגו 22 אזרחים ו-5 חיילים
אתמול: קרב בין הצבא למאות אזרחים, שביתה כללית
השבר הסורי: הוא עריק מהצבא, היא תומכת השלטון

הלווייה של הרוג בהפגנות בעיירה חולה, סוריה, 10 בדצמבר 2011. רויטרס
הלוויה של מפגין שנהרג מאש הצבא, בסוף השבוע בעיירה חולה הסמוכה לחומס/רויטרס

ב"מועצה הסורית הלאומית", מסגרת הגג של האופוזיציה הסורית היושבת בטורקיה, הביעו חשש מפני מרחץ דמים עם פקיעת האולטימטום. "אם העולם ימשיך לעמוד מנגד ולהסתכל, הטבח של חמה בשנות ה-80 יחזור על עצמו בחומס", אמר חמדו, בהתייחסו לטבח אלפים מתומכי האחים המוסלמים בידי שלטונו של חאפז אל אסד, אביו של בשאר, ב-1982 בעיר הצפונית.

בימים האחרונים נמשכת כל העת הלחימה בעיר, בין יחידות הצבא ללוחמי המחתרת, ותושבים מספרים כי העיר כולה נראית כשדה קרב אחד גדול. לדברי הקולונל חמדו, הצבא חפר ביצורים סביב העיר, ונערך למערכה עליה. "אין חשמל, מים או אמצעי תקשורת בעיר", טען חמדו - טענה שהוכחשה בכלי התקשורת הסוריים הממלכתיים.

"בכלל לא ידענו שיש היום בחירות"

השלטונות גם הכחישו לחלוטין את הדיווחים על שביתה כללית ו"מרי אזרחי", והביאו ציטוטים של סוחרים מרחבי המדינה שסיפרו כי "העסקים כרגיל". מנגד, טענו ארגוני זכויות אדם סורים כי חנויות רבות נותרו אתמול סגורות, וכי כוחות הביטחון אף ניסו להכריח בעלי עסקים לפתוח אותם.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הפגנה נגד שלטון אסד בעיר אידליב, סוריה, 9 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, בסוף השבוע בעיר אידליב/רויטרס

בתוך כך, כאילו המצב במדינה שגרתי לחלוטין, מתקיימות היום בסוריה בחירות לרשויות המקומיות, שהשלטונות טוענים כי הן "החופשיות אי פעם". כ-43,000 מועמדים מתמודדים על יותר מ-17,000 מושבים במועצות המקומיות ברחבי המדינה, וכ-14.5 מיליון אזרחים מחזיקים בזכות הצבעה - אולם לפי כל ההערכות, שיעור ההצבעה צפוי להיות נמוך ביותר, בין היתר לנוכח קריאת ארגוני האופוזיציה להחרים את הבחירות, וגם בשל חששם של האנשים לצאת מהבית עם התרבות מעשי האלימות ברחובות.

"בכלל לא ידעתי שמתקיימות בחירות", סיפר לרשת "אל-ג'זירה" אחד מתושבי העיר. "אנשי חומס כבר הסירו כל תמונה של הנשיא אסד מהרחובות, אז אל תצפו לראות תמונות של מועמדים שאינם אלא בובות של השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully