וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבר הסורי: הוא עריק מהצבא, היא תומכת השלטון

חיט'ם אמחמאד, עריק מהצבא הסורי, מספר על התפרקות נישואיו עם פרוץ המהומות. אשתו, ממוצא עלאווי, סרבה להאמין לסיפוריו על ההתנגשויות האלימות עם המפגינים. "אני מרגיש שאיבדתי אותם"

נישואים לעתים יכולים להיות קשים כשבני הזוג מגיעים מרקע שונה, אך במקרה של רב סרן חיט'ם אמחמאד, סוני ועריק מהצבא הסורי, ההבדלים יכולים לעלות לו בחייו. בראיון שנתן אמש (שבת) לדיילי טלגרף הבריטי מעיר המקלט בלבנון, סיפר אמחמאד על החשש שלא יוכל לשוב לראות את משפחתו. זאת לאחר שהחליט לערוק מהצבא הסורי כאשר לא יכול היה לסבול עוד את הרג האזרחים בהפגנות נגד משטרו של בשאר אסד, והותיר את אשתו העלוואית וילדיו מאחור.

אמחמאד, סוני בן 42, נשוי כבר 15 שנה לאישה מהמיעוט העלאווי השולט במדינה, ממנו מגיע הנשיא אסד. לזוג שני ילדים. הוא התאהב בה ממבט ראשון בנסיעה באוטובוס והשניים נאלצו להינשא בחשאי, לאחר שקיבלו איומים מבני משפחתה של האישה, שהתנגדו לנישואיה לסוני. בני הזוג ניהלו זוגיות פורחת בעיר חומס, אלא שעם פרוץ ההתקוממות בסוריה, החלו ההבדלים הדתיים ביניהם להשפיע.

אזרחים ועריקים מצבא סוריה מפגינים נגד שלטון אסד בעיר חומס, 11 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנות אזרחים ועריקים בעיר חומס/רויטרס

"אשתי אוהבת את הצבא ואת בשאר אסד. היא צופה בטלוויזיה הממלכתית ונעצבת כשחיילים ואנשי ביטחון של המדינה נהרגים בכל יום", אמר אמחמאד. האישה נוטה להאמין לדברי ערוץ הטלוויזיה של המשטר, אך אמחמאד לא יכול היה להתעלם מהמציאות ברחוב: "בכל פעם שחזרתי הביתה הסברתי לאשתי מה קורה במחסומים. אמרתי שזהו חטא שבריוני המשטר הורגים מפגינים. היא לא הסכימה איתי ורק הוסיפה שהיא נגד הרג".

אנשים בשכונתו חשבו שהוא עלוואי בגלל נישואיו. אמחמאד זוכר שיחה שערך עם בעל עסק עלוואי בעת שאסף מזון ממסעדות על מנת לחלק לחייליו בשטח, כאשר נשאל על מקום הימצאם של חייליו. "ציינתי את המחוז הסוני ששהינו בו" אמר אמחמאד. בעל המסעדה הגיב ואמר "אלוהים, בשם אלוהים, אנסו את הנשים שלהם והרגו את כולם!".

הבעל החליט להצטרף לצבא העריקים שלוחמים למען שחרורה של סוריה ועבר ללבנון, אך אשתו נותרה עם הילדים בסוריה. "אמרתי לאשתי 'אני מצטער, אני לא יכול לחיות כך. בבקשה בואי איתי', אך היא לא באה. אני מרגיש שאיבדתי אותם", אמר אמחמאד . "ואני מפחד עליהם, ובגלל זה אני בוכה בכל יום".

עוד בנושא:
35 הרוגים בעימותים בסוריה, ביניהם שני ילדים
תיעוד מיוחד: עם העריקים המורדים נגד שלטון אסד
אסד בראיון: "רק מנהיג משוגע הורג את בני עמו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully