וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 הרוגים בעימותים בסוריה, ביניהם שני ילדים

האלימות שמפעילים כוחות הביטחון הסוריים נמשכת: בעיר חומס נהרגו 18 בני אדם ביום אחד. האופוזיציה בסוריה טוענת כי הצבא מתכונן לתקיפת העיר חומס על מנת למוטט את לב ההתנגדות לאסד

35 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) בעימותים המתמשכים בין כוחות הביטחון הסוריים לבין מתנגדי משטרו של הנשיא, בשאר אסד. פעילים טוענים כי האזרחים נהרגו בניסיונות של כוחותיו של אסד למנוע מהם להפגין בערים רבות ברחבי המדינה. בין ההרוגים ברחבי המדינה, ישנם 18 נהרגו בעיר חומס בלבד. האופוזיציה בסוריה טוענת כי הצבא מתכונן לקראת תקיפת העיר על מנת להרוס ולהכריע את מרכז הכוח של ההתקוממות, כך דווח בגרדיאן הבריטי.

על פי דיווח בטלגרף הבריטי, בין ההרוגים בחומס ישנם גם שני ילדים, בני 10 ו-12, וכמו כן ילד בן 14 נפצע באורח אנוש בעימותים במדינה. בנוסף, דווח כי מלבד ההרוגים ישנם גם עשרות פצועים כתוצאה מהמשך האש. בתוך כך, מניין ההרוגים בסוריה מתחילת המהומות במדינה בחודש מרץ האחרון ממשיך לעלות, ועד היום דווח כי נהרגו מעל ל-5,000 בני אדם, כך על פי דיווח של פעילי זכויות אדם במדינה. ההערכה היא שבין ההרוגים ישנם 310 ילדים ו-910 חיילים.

שלשום היתמרו עננים שחורים אדירים היתמרו מעל העיר חומס במרכז סוריה, העיר שהפכה בחודשים האחרונים לסמל ההתקוממות העממית נגד שלטונו של אסד, זאת עקב פיצוץ צינור נפט. צינור נפט הממוקם בפרברי העיר ומוביל נפט אל בית הזיקוק הגדול שם, פוצץ ועלה בלהבות. מדובר ככל הנראה בפעולה יזומה של המורדים נגד השלטון. הגרסה הרשמית של הממשלה הטילה את האחריות למעשה, כהרגלה, על "כנופיות טרור חמושות".

אסד הסיר מעליו אחריות לטבח

למרות שהמשך העימותים והטבח בתושבי סוריה נמשך, ביום רביעי היתמם נשיא סוריה אסד מהאירועים המתרחשים במדינתו והסיר מעצמו כל אחריות להם. בראיון לעיתונאית ברברה וולטרס מרשת ABC, הראשון שלו לעיתונאי אמריקאי מאז החלה ההתקוממות בארצו, הכחיש בשאר אסד בתוקף את כל ההאשמות בדבר אחריותו לדיכוי האלים של המפגינים הסורים, וטען כי כל מעשי אכזריות או הפרת זכויות אדם, אם היו - נעשו על ידי אנשים בודדים במנגנוני הביטחון, ש"הלכו רחוק מדי".

"כל פעולה כזו נעשתה בידי אדם ספציפי, לא בידי הרשויות", אמר אסד לוולטרס, שהטיחה בו שוב ושוב פרטי מידע על מעשי הדיכוי הרבים. "אני בסך הכל נשיא", השיב. "המדינה לא שייכת לי וגם כוחות הביטחון לא. יש הבדל בין מדיניות של דיכוי לבין כמה טעויות שבוצעו על ידי כמה בעלי תפקידים - הבדל גדול". וולטרס, שנסעה במיוחד לדמשק כדי לקיים את הראיון, הקשתה עליו בתגובה: "אבל מישהו חייב לתת את הפקודה!". על כך השיב: "איננו הורגים את בני עמנו. שום שלטון בעולם לא הורג את בני עמו, אלא אם עומד בראשו אדם משוגע".

עוד באותו נושא:
אסד בראיון: "רק מנהיג משוגע הורג את בני עמו"
סוריה: פוצץ צינור נפט, יוזמה ל"אי-ציות אזרחי"
מתחמם בצפון? עשרות סורים הפגינו ליד מעבר קוניטרה

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully