וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמם בצפון? עשרות סורים הפגינו ליד מעבר קוניטרה

8.12.2011 / 13:11

כוחות של חטיבת גולן הוזעקו לפזר את עשרות המפגינים שהתקבצו סמוך למעבר קוניטרה. הם התמקמו כ-100 מטרים מהגבול, הציתו מדורה וצעקו קריאות גנאי נגד ישראל

האם משטר הנשיא הסורי בשאר אסד מנסה לכוון את האש לגבול הישראלי? עשרות אזרחים סורים הגיעו בצהריים (חמישי) לנקודה הממוקמת כשני קילומטרים מצפון למעבר קוניטרה - שבגבול ישראל-סוריה. הם התקהלו במרחק של כ-100 מטרים מהגדר, הציתו מדורה, צעקו קריאות כנגד ישראל והתקהלו על מנת להפגין במקום.

כוחות צה"ל מחטיבת גולן הוקפצו למקום האירוע מחשש שיתפתח לכדי אירוע אלים, אך לדברי גורם צבאי כוחות או"ם הגיעו אל המקום והחלו בניסיונות הרחקה של האזרחים מהגדר, שהסתיימו בהצלחה. לדברי הגורם, האירוע הסתיים והאזרחים פוזרו. בתחילה היה חשש שהיה מדובר בפעולת הסחה אך האירוע הסתיים ללא נפגעים או נזק.

התקרית היום מגיעה לאחר מספר חודשים של שקט יחסי בגבול הצפוני של ישראל, במהלכן אירעו עשרות הפגנות נגד משטרו של אסד בהם נהרגו אלפי בני אדם. בהתנגשות העיקרית שפרצה ב"יום הנכבה", ב-15 במאי השנה, נהרגו ארבעה מפגינים סורים לאחר שמאות מהם פרצו את גדר הגבול וחדרו לעבר ישראל. כחודש וחצי לאחר התקרית פרסם האו"ם דו"ח שפסק כי צה"ל ירה אש חיה באופן לא פרופורציונלי לעבר מפגינים לא חמושים ביום הנכבה.

גם ב"יום הנכסה", שציין את פרוץ מלחמת ששת הימים, התגודדו מפגינים נוספים בגבול אך האירוע הסתיים ללא תקריות מיוחדות. מאז, צה"ל שיפץ את הגדר שנפרצה בגבול ותגבר את ההיערכות בסמוך לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully