וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי: נשק סורי לא קונבנציונלי עלול לזלוג

ניר יהב

12.12.2011 / 11:05

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי הביע בגל"צ דאגה שאם ייפול משטרו של אסד, עלול ליפול נשק לא קונבנציונלי סורי לידיים עוינות. "יש לסוריה יכולות צבאיות בתחום הלא קונבנציונלי"

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, הזהיר הבוקר (שני) אם משטרו של אסד ייפול עלול לזלוג נשק בלתי קונבנציונלי סורי לידיים עוינות, הלוי אמר את הדברים בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל. הוא הוסיף כי "סוריה היא לא רק בת ברית של אירן, ולא סתם מדינה הגובלת בישראל. יש לה יכולות צבאיות בתחום הלא שגרתי, לא קונבנציונלי. ישנן כיום שאלות כבדות ובעייתיות מאוד - מי ישלוט במה אחרי שהמשטר בדמשק ייפול, והאם יהיה בסדר מיד אחרי הסתלקות אסד".

לדברי הלוי, "השאלה היא האם הצבא הסורי במתכונתו הנוכחית יכול לשרוד. בכל המהומה שהייתה במצרים הצבא היה גורם יציב ומייצב שלא נפגע במסגרת כל המערכה. הוא זה שהקריב את מובארק כדי לממש את היכולת שלו. אם כתוצאה ממה שיקרה לא רק אסד יסתלק אלא גם המבנה הצבאי יתפורר, אי אפשר לדעת מה יהיה. יש לא מעט דיווחים על כך שנשק לובי מאוד מתקדם הגיע לאזורים מאוד משמעותיים".


בתוך כך, אמר סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, כי הוא סבור שגורמים ברחבי העולם מנסים לפגוע ביחסים הטובים בין סוריה לאירן אך הבהיר כי דמשק לא תיכנע לעולם ללחצים אלו. גורמים אירנים אמרו היום לעיתון הכוויתי "א-ראי" כי במהלך פגישתו של א-שרע עם שגריר אירן בדמשק, מוחמד רידא שיבאני, אמר סגנו של בשאר אסד כי היחסים בין דמשק לטהרן הם "יחסים עם השלכות אסטרטגיות".

מקורות אירנים מסרו לעיתון כי השגריר האירני הבהיר לא-שרע כי ארצו תמשיך לתמוך בסוריה: "אירן סבורה כי יש צורך לקדם רפורמות בסוריה תחת פיקוחה של ההנהגה הסורית הנוכחית. הלחצים המערביים והאמריקאים אינם אלא מזימה גדולה נגד סוריה ונגד 'ההתנגדות'. נושא זכויות האדם הוא רק תירוץ בשבילם להתערב בנעשה בסוריה".

אתמול: שביתה ברחבי סוריה

אתמול נהרגו ברחבי סוריה 26 אזרחים, מתוכם 5 ילדים ואישה, מאש כוחות הביטחון ומאות בני אדם נפצעו. עשרה מתוך ה-26 נהרגו בעיר חומס. על פי הדיווחים, כוחות גדולים מצבא סוריה נכנסו במהלך היום אל הערים במדינה בניסיון לדכא את "המרד האזרחי" שבא אתמול לידי ביטוי בהשבתת בתי העסק ברחבי המדינה. כוחות הצבא ביצעו מעצרים רבים בניסיון להפסיק את השביתה ולכפות על הציבור לשוב לעבודה.

בתוך כך, אחד מראשי האופוזיציה הסורית, ברהאן רליון, אמר הבוקר לעיתון הסעודי "עוכאז" כי אירן נוטלת חלק במעשי הטבח שמבצע המשטר הסורי נגד העם הסורי "ומסייעת בנשק ובתחמושת למשטר של אסד במטרה להילחם בעם הסורי הבלתי-חמוש". רליון, שרבים רואים בו כמי שצפוי להחליף את אסד אם יודח מתפקידו, הוסיף והבהיר כי "סוריה החדשה לא תהיה אויבת הערבים. היא תשוב לשתף פעולה עם כל מדינות ערב".

עוד על המתרחש בסוריה:

עשרות אזרחים וחיילים נהרגו בעימותים ביממה האחרונה
הסלמה בסוריה: "קרב בין הצבא למאות עריקים"

(עדכון ראשון: 09:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully