וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר אסד טוב לישראל

צביקה פוגל

12.12.2011 / 20:22

"האביב הערבי" התחיל ממהפכת המונים אופטימית, אך הוליד מפלצת איסלמית. צביקה פוגל סבור שהעידוד למהפכות בקרב שכנותינו שגוי ושעלינו לחשוש מכך שמצבורי נשק בדרכם לידיים לא אחראיות

העתיד, כך נראה, אינו צופן גדולות ונצורות לבשאר אסד. השלטון הדיקטטורי שירש מאביו חאפז עומד בפני קריסת מערכות, ואם לא ימהר למצוא מקלט לראשו באחת ממדינות המפרץ הפרסי, הוא עלול למצוא את עצמו תלוי באחת הכיכרות או כבול ומושפל במשפט פומבי.

מהפכת ההמונים, זו שזכתה לשם האופטימי "האביב הערבי", רצתה בכל דרך לשחרר את האזרחים משלטון רודני, אך הולידה מפלצת איסלמית קיצונית. מסתבר כי הדת היא עדיין "אופיום להמונים". גרוע מכך, מסתבר כי חזון הדמוקרטיה, זה שזכה במחוזותינו לכינוי "מזרח תיכון חדש" וקיבל עידוד וסיוע צבאי מערבי מסיבי אותו הוביל הנשיא האמריקני, טופח על פנינו ומעלה באחת את פוטנציאל האיום שלא התכוננו אליו.

לפחות ידענו שאסד מבין את מאזן האימה

הצבאות במצרים ובסוריה נבנו, צוידו ואומנו, בין היתר, כדי להגן על משטרם של הדיקטטורים. אמצעי הלחימה הטובים ביותר ניתנו ליחידות שגילו נאמנות מלאה לרודן או שהיו חלק ממיעוט משפחתי חמולתי שהיה שותף לשלטון, לשררה. פירוק הצבאות האלה בעידן של שלטון לא יציב, עלול להביאם לידיהן של מיליציות או ארגונים שחרטו על דיגלם פנטזיות לאומניות. כך, מי שקנה את שלטונו במחיר מהפכת המונים מוטרפי דת וקנאות יצטרך לשלם אתנן לאומני לפנאטים שהביאו אותו לכס השררה.

מדינת ישראל מוקפת במדינות שפוטנציאל המהפכה בהן הוכח בחלקו. מצרים כבר שם, סוריה בדרך, לבנון כבר מורעלת בסם החיזבאללה, הרשות הפלסטינית כבר הובסה על ידי חמאס, וכולנו תקווה כי עבדאללה, מלך ירדן, יצליח לשמור על השקט והביטחון בארצו. לא צריך דמיון פורה במיוחד כדי להבין מה יקרה אם אכן "האביב הערבי" יכה בכל שכנותינו. רק המחשבה על מחסני הנשק ואמצעי הלחימה העושים דרכם לידיים לא אחראיות, אמורה להדיר שינה מכולנו.

בשאר אסד וחוסני מובראק אולי לא היו חובבי ציון דגולים, אך ידענו כי הם מבינים את מאזן האימה ואת הסיכונים בכניסה למלחמה. הגבול הסורי היה גבול שקט עד כדי משעמם ואלו שחפרו את המנהרות מסיני לרצועת עזה טופלו ביד קשה. אסד אמנם סייע לחיזבאללה והיה חלק מ"ציר הרשע", וחוסני מובראק התעלל בנו מידי פעם אצל בני בריתנו האמריקנים, אך לכל הפחות ידענו מאיפה הדג משתין. יש למישהו מושג איך הולך להתנהל התמנון האיסלמי רב הזרועות? איזו ברכה בדיוק נושאת בשורת נפילת משטרי הרודנים? את התשובה נצטרך ללמוד מידידנו התורכי, ראש ממשלת טורקיה ארדואן, הוא כבר התחיל לערוך את צבאו בגבולותיו עם סוריה, עירק ואירן. אפילו הוא, האיסלמיסט המובהק, מבין את האיום הדתי הקיצוני על שלטונו.

עוד באותו נושא:
חשש מטבח בסוריה: היום פג האולטימטום לחומס
הלוי: נשק סורי לא קונבנציונלי עלול לזלוג
על 4 אחים: פניה האיסלמיות החדשות של מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully