וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב חדש-ישן לסרקוזי: דה וילפן ירוץ לנשיאות

שלושה חודשים אחרי שזוכה סופית מהוצאת דיבתו של נשיא צרפת, הודיע ראש הממשלה לשעבר כי יתמודד נגדו בבחירות הקרבות: "אני רוצה לאחד את כל הצרפתים - שמאל, ימין וגם אלו שבאמצע"

יריב נוסף לניקולא סרקוזי, הפעם מימין: אחרי שהמפלגה הסוציאליסטית קבעה כי פרנסואה הולנד הוא שיתמודד מולו על הנשיאות בבחירות בשנה הקרובה, מתברר כי לנשיא המכהן מצפה יריב גם מהצד שלו במפה הפוליטית: ראש הממשלה לשעבר, דומיניק דה וילפן, שהכריז אמש (ראשון) כי יתמודד על הנשיאות.

"החלטתי להתמודד עלך הנשיאות בבחירות 2012", הודיע דה וילפן בראיון לערוץ TF1 של הטלוויזיה הצרפתית. "אני רוצה לאחד את כל הצרפתים - שמאל, ימין וגם אלו שבאמצע".

הן סרקוזי והן דה וילפן צמחו תחת כנפיו של הנשיא לשעבר ז'אק שיראק במפלגה השמרנית, וכיהנו בממשלתו - אך בהמשך נפרדו דרכיהם והם הפכו ליריבים פוליטיים מרים. הדברים אף הגיעו לכדי תביעת דיבה שממנה זוכה דה וילפן סופית רק בספטמבר האחרון. כיום עומד דה וילפן בראש מפלגת מרכז-ימין משלו, "הרפובליקה הסולידרית".

"אתם תראו שבמערכת הבחירות של 2012 יהיו הפתעות, הרבה הפתעות", אמר אמש דה וילפן. "אני בוטח ביכולתו של העם הצרפתי להבין מה האינטרס הציבורי, ואיך כיום, יותר מאי פעם, האחדות הלאומית נמצאת בסדר עדיפםות גבוה עבור כולנו".

עוד מהפוליטיקה הצרפתית:
7 חודשים לבחירות, מכה לסרקוזי: רוב לשמאל בסנאט
מועמד השמאל נגד סרקוזי - פרנסואה הולנד
שחיתות בצרפת: זיכוי בפרשה אחת, על רקע פרשה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully