וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ צרפת לשעבר מואשם בהכפשת סרקוזי

טלי גולדשטין

20.11.2008 / 11:41

בפוליטיקה הצרפתית אין רגע משעמם. קודם היתה זו אשת הנשיא שכיכבה בכותרות, עתה זה רה"מ לשעבר שנחשד בהכפשתו

ראש הממשלה הצרפתי לשעבר דומיניק דה וילפן יעמוד למשפט בגין מעורבותו במזימה להכפיש את שמו של הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי. לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, הפרשה היא, לפי החשד, רשת סבוכה של תמרונים פוליטיים וריגול בלב ליבה של הממשלה הצרפתית שהתנהלה ב-2004 בזמן שדה וילפן וסרקוזי היו שרים בממשלת ז'אק שיראק. לשניים היו שאיפות לרשת אותו כנשיאי צרפת. דה וילפן הכחיש שוב ושוב את האישומים, אך מקור המקורב לפרשה אמר כי הוא מואשם ב"הוצאת דיבה".

משפטו של דה וילפן ושל ארבעה אנשים נוספים, צפוי להיפתח בשנה הבאה. במהלכו צפויות להיחשף כל היריבויות והסכסוכים הפנימיים שרחשו בשנים האחרונות של כהונת שיראק. אם יורשע דה וילפן, הוא צפוי לעונש של חמש שנים בכלא.

הפרשה התפרסמה בקיץ 2004, כשמקור אנונימי שלח מכתב לשופט בו האשים שורה של פוליטיקאים ואנשי עסקים בהחזקת חשבונות בנק סודיים בבנק "קלירסטרים" שבלוקסמבורג, למטרת הלבנת כספים והענקת שוחד. ברשימה נכלל שמו של סרקוזי, דאז שר האוצר. עם זאת, כפי שהתברר, האישומים היו שקריים והחשבונות כלל לא היו קיימים.

סרקוזי התלונן על הסיפור וטען כי מטרתו הית הלהכפיש את שמו במהלך התמודדותו לנשיאות צרפת. חקירה של בית המשפט בדקה האם חברים בכירים בממשלה "תדלקו" בכוונה את סיפור השחיתות השקרי כמזימה מכוונת להכפשת סרקוזי. במשפט "קלירסטרים" שנערך ב-2006, היה סרקוזי אחד התובעים ודרש מהשופטים למצוא את האשמים בשערורייה.

בהצהרה שפרסם ביום שלישי דה וילפן, נטען כי הוא קורבן של משוא פנים. "שום דבר לא מצדיק את ההחלטה לפתוח נגדי במשפט", אמר. במהלך החקירה, "העובדות והצדק המשפטי עוותו לטובת תובע אחד, שהוא במקרה נשיא צרפת", הוסיף. לדברי מקורבים לדה וילפן, הפוליטיקאי זוכה כעת ליחס של "מתנגד למשטר בתקופת השלטון הסובייטי" וכי הוא קורבן של הטרדה.

דה וילפן, שכיהן כשר החוץ ושר הפנים, היה בן טיפוחיו ויד ימינו של שיראק. לפי הרכילות הפנימית, הוא תיעב את סרקוזי השאפתן כששניהם כיהנו יחד בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully