וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חודשים לבחירות, מכה לסרקוזי: רוב לשמאל בסנאט

26.9.2011 / 19:17

רעידת אדמה בפוליטיקה הצרפתית: לראשונה מאז 1958, זכו מפלגות השמאל לרוב בבית העליון של הפרלמנט. מנהיג הסוציאליסטים: "יהיה נחמד להשלים את המהפך באפריל, בבחירות לנשיאות"

עם סיום ספירת הקולות בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) לבחירות לסנאט, הבית העליון של הפרלמנט בצרפת, מתבררים מימדיה של התמורה שחלה במערכת הפוליטית במדינה: ממשלתו השמרנית של ניקולא סרקוזי ספגה תבוסה קשה, שבעה חודשים בלבד לפני הבחירות לנשיאות המתוכננות לאפריל - ולראשונה מאז 1958, מחזיקות מפלגות השמאל ברוב בסנאט, שנשלט באופן מסורתי על ידי הימין.

לפי התוצאות שפורסמו, לפחות 23 מבין 346 המושבים עברו מידי מפלגת השלטון הימנית למפלגות שמאל, באופן המבטיח להן רוב מוחלט. יש לציין, עם זאת, כי המהלך לא צפוי להקשות במידה רבה על מהלכי החקיקה של הממשל, שכן לסנאט יש סמכויות פחותות בהשוואה לבית התחתון של הפרלמנט, הנשלט עדיין בידי סרקוזי ובעלי בריתו. עם זאת, מדובר ללא ספק בסימן מדאיג ביותר עבור סרקוזי, כפי שביטא זאת מנהיג השמרנים בסנאט, ז'ראר לרשה: "מדובר בסחף במימדים של רעידת אדמה".

הניצחון בסנאט מגיע בהמשך לשורה של נצחונות של מועמדים סוציאליסטים בבחירות לרשויות מקומיות. אלו מצטרפים גם לשורה של סקרי דעת קהל בשנה האחרונה, המראים כי הפופולריות של סרקוזי הולכת וצונחת, והוא מפסיד בסקרים כמעט לכל מועמד שמוצב מולו - בין אם אלו הסוציאליסטים, ובין אם זו מרין לה פן מהימין הקיצוני. דימויו הציבורי של סרקוזי אמנם השתפר מעט בחודשים האחרונים, אך הוא נותר אחד הנשיאים הכי פחות אהובים בתולדות צרפת המודרנית.

את השיפור היחסי במעמדו חב סרקוזי להצלחותיו במדיניות החוץ - ובראשון, הובלת המבצע המוצלח בלוב. אך הציבור הצרפתי מודאג בראש ובראשונה מהמצב הכלכלי, מהאבטלה הגואה ומהבעיות החברתיות במדינה השסועה ועמוסת המהגרים - ובחזית הזו, מצבו אינו מזהיר.

בגוש השמאל חגגו היום ניצחון גדול. "ה-25 בספטמבר 2011 ייכנס להיסטוריה", קבע מנהיג הסוציאליסטים בסנאט, ז'אן-פייר בל. "תוצאות הבחירות הן עונש הולם לימין". פרנסואה הולנד, שלפי ההערכות צפוי להיות המועמד הסוציאליסט שיתמודד נגד סרקוזי בבחירות לנשיאות, סיכם זאת: "הניצחון הזה יוצר דינמיקה. אם נוכל לזכות בנשיאות הרפובליקה אחרי שזכינו בנשיאות הסנאט, זה יהיה נחמד".

עוד מהפוליטיקה הצרפתית:
שחיתות בצרפת: זיכוי בפרשה אחת, על רקע פרשה חדשה
שטראוס-קאהן שב הביתה - קבלת פנים צוננת בצרפת
עוד שר צרפתי מואשם באונס והטרדה מינית
מפציץ בלוב, צונח בצרפת: סרקוזי בקרב הישרדות
סרקוזי משקשק: לה פן דור ב' נוטלת את ההובלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully