וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: גורש מרגל רוסי שניסה לגייס בכירי ממשל

חזרתה של המלחמה הקרה: ה"סנדיי טלגרף" חושף את דבר גירושו של מיכאל רפין, מזכיר שלישי בשגרירות הרוסית שנהג להציג עצמו כ"מייקל". לפי העיתון, בשגרירות פועלים "30-50 מרגלים"

עוד נדבך בעימות המסלים בין רוסיה למדינות המערב: מיכאיל רפין, סוכן של שירות הביון של רוסיה, SVR, גורש מבריטניה לאחר שנתפס כשהוא מנסה לגייס פוליטיקאים ופקידי ממשל בכירים כסוכנים, כך דיווח הבוקר (ראשון) ה"סנדיי טלגרף". לפי הדיווח, רפין, שנשא בתפקיד הרשמי של מזכיר שלישי במחלקה הפוליטית בשגרירות הרוסית, ניסה לגייס סוכנים גם במערכת הביטחון ובחברות ביטחוניות. תחקיר העיתון מציג פרטים נרחבים על פעילותו של רפין במסדרונות הפרלמנט ובווייטהול, ומסכם כי "התפקיד שמילא מספק הצצה אל השיטות בהן מנסה רוסיה להפוך את בריטניה למקור מודיעין, ברמה שלא נראתה מאז המלחמה הקרה".

מלחמה קרה 2011: המזרח התיכון על פי רוסיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה"טלגרף" מדווח היום על גירוש המרגל. רפין - ראשון משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ה"טלגרף", בשירות ביטחון הפנים הבריטי, ה-MI-5, מאמינים כי בריטניה היא כיום "המטרה בעדיפות גבוהה ביותר של המודיעין הרוסי, אחרי ארה"ב, וכי בשגרירות הרוסית בקנסיגטון פאלאס גארדנס בלונדון פועלים בין 30 ל-50 מרגלים בכסות של דיפלומטים.

בכתבה מצוטטת הערכת מצב עדכנית של ה-MI-5, בה נכתב כי "למודיעין הרוסי יש מגוון תחומי עניין בבריטניה, בהם מדיניות הממשלה כלפי האיחוד האירופי, נאט"ו, מסחר, כלכלה והיחסים עם ארה"ב. כמו כן, הם מתעניינים באסטרטגיה גרעינית, באנרגיה, בטכנולוגיות מדעיות צבאיות ואזרחיות במתנגדי משטר ובסוכנויות המודיעין הבריטיות".

רפין, לפי הדיווח, פעל בממלכה במשך שנתיים וניסה לשאוב מידע מכל מי שבא עמו במגע, כשהוא מקפיד להציג עצמו בשם האנגלי "מייקל" בכל אירוע דיפלומטי או מסיבת קוקטייל. "הוא היה מאוד נחמד והאנגלית שלו הייתה מאוד טובה", סיפר גורם ממשל בריטי שבא עמו במגע. "לרגע לא חשבתי שהוא מרגל. רק בדיעבד הבנתי בכלל שהוא רוסי".

גירושו של רפין מגיע כשבועיים אחרי שבית משפט בלונדון פסק נגד גירושה של חשודה אחרת בריגול: קטיה זטוליווטר, מהגרת רוסייה ששימשה כעוזרת של חבר הפרלמנט מייק הנקוק, ניהלה איתו רומן (כמו גם עם עוד כמה דיפלומטים ופקידי ממשל), ונעצרה בחשד לריגול לפני כשנה. בתום חודשים של דיונים, קיבל בית המשפט לענייני הגירה את עתירתה של זטוליווטר בת ה-26, והסביר את החלטתו בכך שלא השתכנע שישנה סבירות גבוהה שהיא אכן הייתה מרגלת. במשרד לביטחון פנים בלונדון הביעו אכזבה מהפסיקה, וחזרו והבהירו כי רצוי לגרש את הצעירה, מסיבות של "ביטחון לאומי". דיוני בית המשפט בתיק נערכו בדלתיים סגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully