וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני המוביל בעד שחרורו של פולארד

טל שלו

9.12.2011 / 4:43

"אני מוכן לומר שהנטייה שלי היא לקראת חנינה. ואני רוצה לבדוק אותה", אמר ניוט גינגריץ', המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות ארה"ב. בוועד למען פולארד הביעו שביעות רצון מהדברים

ההצהרות הפרו ישראליות במערכה על ראשות המפלגה הרפובליקנית נמשכות: המועמד המוביל לראשות המפלגה, ניוט גינגריץ', אמר אמש (חמישי) כי הוא נוטה להיענות לבקשות החנינה למרגל היהודי-אמריקאי, ג'ונתן פולארד. אחרי שתקף השבוע את הילרי קלינטון על הביקורת שהשמיעה על הדמוקרטיה הישראלית והצהיר כי יש לשנות את מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון, הביע אמש גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים לשעבר, בראיון ל-CNN את עמדתו גם לגבי שחרור פולארד. "אני מוכן לומר שהנטייה שלי היא לקראת חנינה. ואני רוצה לבדוק אותה. הוא ישב זמן ארוך מאוד בכלא", אמר. יחד עם זאת, הבהיר גינגריץ' את החומרה בה ארה"ב רואה את המעשים שפולארד הורשע בהם, והוסיף כי הוא עוסק כעת בבדיקת העונש שנגזר על פולארד ביחס לעונשיהם של אחרים שביצעו מעשים דומים.

בוועד למען שחרורו של פולארד הביעו שביעות רצון מהתגברות התמיכה בשחרור, ולצד זאת הזכירו כי "מצבו הרפואי של ג'ונתן קשה מאוד, אנו מקווים שהנשיא אובמה ישחרר אותו לפני שיהיה מאוחר מדי". בשנה האחרונה גייסו אנשי המאבק לשחרור פולארד תמיכה משמעותית בדמות הצהרות של בכירים לשעבר בממשל האמריקאי, בהם מזכירי המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, בכירים ב-CIA ורבים אחרים, שבמסגרת עבודתם נחשפו לחומרים הסודיים בפרשה, ופנו במכתבים לנשיא ברק אובמה בבקשה לקצוב את עונשו של פולארד, היושב בכלא האמריקאי מזה 26 שנה. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא שמעון פרס פנו בשנה האחרונה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבקשה לקצוב את עונשו של האסיר היהודי-אמריקאי.

על רקע כניסתה של ארה"ב לשנת בחירות וחשיבותו של הקול היהודי, בחודשים האחרונים גבר העיסוק התקשורתי-ציבורי בארה"ב בשאלת שחרורו של פולארד על ידי ממשל אובמה, ובהם גם דיווחים על "הסכמה שבשתיקה" של ממשל אובמה לשחררו. באוקטובר האחרון דווח בניו יורק טיימס כי סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי הנשיא אובמה שקל את שחרורו, אך ביידן השיב לו, לפי הדיווח, "אם זה היה תלוי בי הוא היה נשאר בכלא עד סוף ימיו". עם זאת, בחודש שעבר נפגש ביידן עם בכירי הקהילה היהודית בארה"ב והביע נכונות לדון איתם בנושא.

מערערים על סיכוייו להביס את אובמה

גינגריץ', שממשיך להוביל בסקרים בבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית, נחשב עם זאת כמי שסוחב עמו עבר בעייתי, הכולל התבטאויות שנויות במחלוקת, חשדות לשחיתות ולרומנים מחוץ לנישואים, ויש שמערערים על יכולתו להביס את אובמה. בוועד לשחרור פולארד אמרו אמש כי העובדה שגינגריץ', אחד המועמדים המובילים לראשות המפלגה הרפובליקנית, מצהיר הצהרה כזו היא "משמעותית במיוחד, ומעידה שגם המחנה השמרני בציבור האמריקני מבין את צדקת הדרישה לשחרורו של פולארד".

בחודשים האחרונים חלה הרעה משמעותית במצבו הרפואי של פולארד, והוא אושפז מספר פעמים בבית החולים. בוועד למענו טוענים כי בכל המקרים הוא הוחזר לכלא זמן קצר לאחר ההליך הרפואי ולא התאפשרה לו החלמה בבית החולים. אשתו של פולארד, אסתר, הביעה לאחרונה חשש כי לא יהיה מסוגל לשרוד שנה נוספת בכלא, "הוא נגמר לי מול העיניים. שנינו יודעים שהאשפוז והניתוח הבא הם רק עניין של זמן ושאיש לא יכול להבטיח לנו שגם הפעם הוא ייצא מזה בחיים".

עוד באותו נושא:
הנדנדה הרפובליקנית נמשכת: כעת גינגריץ' מוביל
ביידן: מוכן לשוחח עם בכירים יהודים לגבי פולארד
"אובמה שקל לחון את ג'ונתן פולארד, ביידן סירב"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully