וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם משתכנעים: "מלחמה חשאית" נגד אירן כבר החלה

כמה כלי תקשורת בעולם הקדישו - אולי בהשפעת התקשורת הישראלית - כתבות נרחבות לסדרת החיסולים, הפיצוצים והווירוסים באירן, המיוחסים למוסד ול-CIA: "נראה כמו מלחמה בסגנון המאה ה-21"

"לאחר חודשים בצללים, המלחמה החשאית נגד איום הגרעין האירני נכנסה לפעולה. סוכנים 'רדומים' בטהרן קיבלו אותות מקודדים ויצאו לעבר מטרותיהם. כלי הנשק שלהם היו פצצות מתוצרת בית. התוצאה הייתה יותר מ-12 התקפות בקבוקי תבערה על בתיהם ומשרדיהם של כמה ממדעני הגרעין הבולטים באירן. המסר היה ברור. סוכנים העובדים עבור המוסד הישראלי הבהירו לטהרן: 'הפסיקו את תוכנית הנשק הגרעיני. אנחנו יודעים איפה השחקנים הראשיים נמצאים'. את ההתקפות לא ביצעו ישראלים, אלא מתנגדי משטר אירניים, שככל הנראה עברו אימונים בשורות המוסד. הייתה זו תגובה לאיומיה של טהרן כלפי ישראל ולתקיפת השגרירות הבריטית בטהרן. זו המלחמה החשאית נגד אירן, שנמשכת כבר חודשים".

בתיאור המעט פנטסטי הזה פתח היום (שני) הצהובון הבריטי "דיילי מירור" כתבה נרחבת המוקדשת לפעילות נגד הגרעין האירני, הסוקרת את מגוון ה"תקלות" שאירעו בתוכנית הגרעין בשנים האחרונות, ובהן גם מקרי החיסול האחרונים של מדעני גרעין. "אסטרטגים צבאיים אמריקאים עוברים מדי יום על כל אפשרויות התקיפה באירן", אמר לעיתון מקור מודיעיני מערבי, "אבל למעשה, התקיפה כבר החלה. בקבוקי התבערה יכולים להיות הקדמה למתקפה אווירית רצינית. הספירה לאחור לקראת הגעת האירנים לנשק גרעיני היא אמיתית ביותר, ובישראל מאבדים סבלנות".

העולם נגד אירן - כותרות אחרונות:
"הפיצוץ שיטח כמעט לגמרי את בסיס הטילים האירני"
פיצוץ גם באיספהן: "מתקן גרעיני נפגע"
אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו
אירן מזלזלת בסנקציות: "אין תחליף לנפט שלנו"
השר ברק: הפיצוצים באירן - לא תחילת המתקפה

מתוך סרטון חובבים המתעד עשן עולה ממקום הפיצוץ בבסיס של משמרות המהפכה סמוך לכפר בידגאנה, ממערב לבירת אירן, טהרן, 12 בנובמבר 2011. AP
עשן עולה ממקום הפיצוץ בכפר בידג'נה, 13 בנובמבר/AP

אף שלא ברור מתי בדיוק התרחש האירוע המדובר עם בקבוקי התבערה, וקשה להעריך את מהימנות הדיווח כולו, מדובר בדוגמה חיה לעיסוק הגובר בימים האחרונים של התקשורת בעולם - ייתכן שבמידה רבה בהשפעת הפרסומים והפרשנויות בתקשורת הישראלית - במלחמה שלמעשה כבר מתנהלת, כך נטען, נגד איום הגרעין והטילים האירני. במסגרת זאת, בין היתר, פרסם היום ה"ניו יורק טיימס" את הדיווח לגבי הנזק הכבד שנגרם לבסיס הטילים ליד טהרן בו אירע פיצוץ גדול בחודש שעבר.

"קבלת אחריות חלקית"

כתבה נרחבת נוספת בנושא תפסה היום את כותרתו הראשית של ה"לוס אנג'לס טיימס", תחת הכותרת "פיצוצים מסתוריים וחיסולים מלמדים על המאמצים החשאיים באירן". בכתבה מצוטטים גורמים שונים, בהם אנשי מודיעין לשעבר ומומחים לנושא אירן, השותפים כולם להערכה ש"ארצות הברית וישראל עסוקות בניסיון להוריד מהמסלול את התוכניות האירניות".

הכתבה מתמקדת באותו פיצוץ בבסיס הטילים בכפר בידג'נה, בו נהרגו 36 בני אדם - בהם מי שנחשב ל"אבי תוכנית הטילים" של אירן, הגנרל חסן טהרני מוקדם. עוד מוזכרים בה חיסולי המדענים, כמו גם ההתקפות הממוחשבות על תוכנית הגרעין, באמצעות וירוסים. "זה נראה כמו מלחמה בסגנון המאה ה-21", אמר לעיתון פטריק קלוסון, המרכז את הנושא האירני במכון וושינגטון למדיניות במזרח התיכון. "בהחלט נראה שיש מסע חיסולים ומלחמת-סייבר, כמו גם מבצע חבלה שנעשה תוך קבלת אחריות חלקית" (בכך הוא מתכוון כנראה להתבטאויות בסגנון ה"כן ירבו" של שר הביטחון ברק).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתקן להמרת אורניום סמוך לעיר איספהן, אירן, פברואר 2007. Vahid Salemi, AP
"הם לא בטוחים מה יקרה כשהם מדליקים את המחשב". טכנאי במתקן המרת האורניום באיספהן/AP, Vahid Salemi

ארט קלר, בכיר לשעבר ב-CIA שעסק בנושא אירן, היה חד-משמעי למדי לגבי האפשרות שגם ידה של סוכנות הביון האמריקנית במעל: "אנחנו בהחלט מעורבים. הרי זו בעצם המשימה המוצהרת של חטיבת מניעת תפוצת הנשק של ה-CIA - לעשות מה שצריך כדי לעכב את תוכנית הנשק להשמדה המונית של אירן".

קולסון סבור שיהיו הגורמים מאחורי סדרת האירועים באירן אשר יהיו, השפעתם הפסיכולוגית כבר ככל הנראה מורגשת ביותר בקרב כל הגורמים המעורבים באותה תוכנית: "לכל הדברים הללו יש השפעה עצומה. הם הולכים לעבוד בחשש. הם לא בטוחים מה יקרה כשהם מדליקים את המחשב. הם לא בטוחים שהם יכולים לבטוח בעמיתים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully