וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: הפיצוצים באירן - לא תחילת המתקפה

בראיון לערוץ 2 מסר שוב שר הביטחון את פרשנותו בנוגע לסוגיית הגרעין האירני. "קורים שם כל מיני דברים כבר שנים", הבהיר ברק. על ה"פטפטת" בישראל: "אחמדינג'ד לומד הרבה מהשיח כאן"

שר הביטחון אהוד ברק נדרש הערב (שבת) שוב להתייחס למתרחש באזור בכלל ולסוגיית הנעשה באירן בפרט. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, התבקש ברק להתייחס לשני הפיצוצים המסתוריים שאירעו בשבועות האחרונים באירן. על כך אמר שר הביטחון כי "צריך לפעול נגד הדבר הזה (הגרעין האירני) בכל אמצעי. הפיצוצים לא מעידים על תחילת מתקפה, קורים שם כל מיני דברים כבר שנים, אבל לא נכון לדבר על הדברים האלה בטלוויזיה".

בנוגע לקביעה של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, לפיה תקיפה ישראלית באירן תוביל למלחמה אזורית, אמר ברק כי "את דעתי על התבטאויותיו אמרתי כבר. בסופו של דבר הדברים הם דינמיים. בתוך השנה הזו, מאז פרישתו של דגן, התרחשו שינויים משמעותיים. המזרח התיכון משתנה באופן מהיר ואינטנסיבי".

על ה"פטפטת" שפשטה בישראל בסוגיית הגרעין האירני אמר ברק כי "יש מקום לשיח ציבורי, אבל הצורה שבה הוא התפרץ היא מזיקה והצורה שבה הוא מתנהל היא מזיקה. כל החלטה מתקבלת אחרי שאנחנו שומעים את כל אנשי המקצוע. בסוף הממשלה או הקבינט צריכים להחליט על כל דבר, הסירו דאגה מלבכם, הנושאים הביטחוניים נשקלים בכל הרמות ובכל הרצינות. בסוף הממשלה צריכה לקבל החלטות".

ברק הוסיף כי "מתנהלת פעילות דיפלומטית מול אירן, יש פעילות של סוכנויות הפיקוח, ואולי יש עוד דברים. אני לא יודע לומר עליהם שום דבר אינטליגנטי. אני חושב שהתשובה לשאלה היא שלילית. קורים כל מיני דברים כבר שנים, זו לא 'התחלת המתקפה'. עמדת כולנו היא שאם 'כוח המקרה' מתערב, כמו כל צעד אחר שהיה מוריד את אירן מהגרעין ומביא את הנהגתה לקבוע – כמו הלובים – לדחות או לבטל את תכנית הגרעין – הדבר הוא מבורך. צריך לפעול נגד הדבר הזה בכל אמצעי".

על התוכניות הפרקטיות של אירן ציין ברק כי "האירנים מתארגנים בצורה שיטתית כדי ליצור מצב שתוכנית הגרעין שלהם תהיה עמידה מול התערבות. הם רוצים להשיג קודם את העמידות, ורק אחר כך, כשיהיה להם ביטחון גבוה שאיש לא יתערב בצורה אלימה, הם ינועו לכיוון החלטה אם להרכיב נשק גרעיני. יש כאלה שאומרים 'בואו נחכה שנראה אותם מכינים פצצה', אבל אולי יהיה מאוחר מדי. אין לנו שנים ארוכות לפעול".

ברק נדרש בראיון להתייחס גם לתוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט במצרים. לדבריו, "אני מקווה שאיזה ממשלה שתקום במצרים - היא תבין שאין בררה לשמור על ההסכם הבינלאומיים, כולל על הסכם השלום עם ישראל ובדגש על אזור סיני. התרופפות השליטה באזור סיני היא מדאיגה".

שר הביטחון מדבר על הסוגיה האירנית - כתבות אחרונות:

ביום חמישי: ברק אומר שישראל לא מפחדת מאירן
ביום רביעי: ברק כתב בפייסבוק "כן יירבו" על הפיצוצים באירן
לפני שבועיים: ברק נותן פחות משנה לפעולה מול אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully