וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מזלזלת בסנקציות: "אין תחליף לנפט שלנו"

בתגובה לאישור הסנקציות על ידי הסנאט והאיחוד האירופי, בכיר במשרד הנפט האירני התראיין לסוכנות ידיעות בארצו והדגיש כי סעודיה ועירק לא יוכלו לעמוד בביקוש האירופי לנפט לבדן

"אם האירופאים יוכלו למצוא לו תחליף, עליהם בהחלט לכפות סנקציות נגד הנפט האירני", כך אמר אמש (שבת) בזלזול בכיר במשרד הנפט בטהרן, לפי דיווח סוכנות הידיעות המקומית FARS. בכך הדגיש כי לאירופה אין באמת אלטרנטיבה אמיתית לאספקת הנפט מאירן, כשסעודיה ועירק לא יוכלו לעמוד בביקוש האירופי. לפי הגורם, פיצוץ וייצור נפט בשדות הנפט בעירק ייקח שנים, בעוד שרכישת נפט מסעודיה תבוא על חשבון השוק האסייתי.

לפי הדיווחים באירן, התחזיות צופות שסנקציות על ענף הנפט והגז האירניים יביאו לעלייה דרמטית במחירי הנפט העולמיים, כשכבר היום מחירה של חבית נסחר בכ-110 דולרים.

בתוך כך, הסנאט האמריקאי אישר ביום שישי פה אחד הטלת סנקציות מחמירות יותר על הבנק המרכזי של אירן. על פי ההחלטה שהתקבלה, קנסות יוטלו על מוסדות פיננסיים זרים שיעשו עסקים עם הבנק המרכזי באירן, המוסד המרכזי המבצע עסקאות נפט מטעם הרפובליקה האיסלמית. הסנאט פעל למרות אזהרות ממשל אובמה, לפיהן איומים על ידידותיה של ארצות הברית לבל יעשו עסקים עם אירן עלולים לפגוע בניסיונות לבודדה. המהלך טעון עדיין את אישור בית הנבחרים וגם לנשיא ברק אובמה יש זכות להטיל עליו וטו.

ביום חמישי החליט גם האיחוד האירופי על סנקציות חדשות נגד אירן, אך נמנע מפגיעה במגזר הנפט שלה. שרי החוץ של האיחוד הוסיפו 180 חברות ואישים ל"רשימה השחורה" שנאסר לקיים עמה קשרים, ומוטלות עליה הגבלות תנועה והקפאת נכסים. בהחלטתם הסבירו שרי החוץ כי ראו צורך להרחיב את העיצומים, בעקבות ממצאי דו"ח סבא"א האחרון, שמצא כי אירן חותרת להשגת נשק גרעיני.

כאמור, בשלב זה לא הוחלט על אמברגו נפט כולל של האיחוד על אירן – לאחר שבבריטניה הביעו תמיכה בצעד זה ביום שישי, ואילו צרפת כבר נקטה בו באופן עצמאי בתחילת השבוע שעבר, כשהכריזה על הפסקת כל סחר הנפט עם אירן. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס לאחר הכינוס לשאלת אמברגו הנפט, ואמר כי "אנחנו עדיין עובדים על זה. יוון השמיעה כמה דאגות בעניין, וצריך לקחת את זה בחשבון, ולעבוד עם שותפינו השונים כך שאובדן משלוחי הנפט מאירן יהיה פיצוי בצורת עלייה בייצור במדינות אחרות. זה בהחלט אפשרי".

עוד בנושא:
ארה"ב: הסנאט אישר סנקציות חריפות נגד אירן
האיחוד מרחיב העיצומים על אירן, ללא אמברגו נפט
עוד סנקציות על אירן: "בגלל הגרעין, לא נקמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully