וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט אישר סנקציות חריפות נגד אירן

הסנקציות שאישר הסנאט מכוונות נגד הבנק המרכזי בטהרן והן ייפגעו בתעשיית הנפט של הרפובליקה האיסלמית. הן אושרו למרות התנגדות ממשל אובמה, וטעונות עדיין את אישור בית הנבחרים

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שישי) פה אחד הטלת סנקציות מחמירות יותר על הבנק המרכזי של אירן. על פי ההחלטה שהתקבלה, קנסות יוטלו על מוסדות פיננסיים זרים שיעשו עסקים עם הבנק המרכזי באירן, המוסד המרכזי המבצע עסקאות נפט מטעם הרפובליקה האיסלמית. הסנאט פעל למרות אזהרות ממשל אובמה, לפיהן איומים על ידידותיה של ארצות הברית לבל יעשו עסקים עם אירן עלולים לפגוע בניסיונות לבודדה. המהלך טעון עדיין את אישור בית הנבחרים וגם לנשיא ברק אובמה יש זכות להטיל עליו וטו.

כיום אוסרת ארה"ב על הבנקים שלה עצמה לפעול בשיתוף עם הבנק המרכזי של אירן, כך שהסנקציות שאושרו היום מכוונת למעשה כלפי בנקים זרים, שכן מי מהם שיבחר להמשיך ולעשות עסקים עם אירן לא יורשה לפעול במערכת הכלכלית האמריקאית.

ב-21 בנובמבר אישרו ארה"ב, בריטניה וקנדה סנקציות חדשות כנגד מגזר האנרגיה והכלכלה האירני, אך ממשל אובמה נמנע עדיין מלסמן את הבנק המרכזי של טהרן כמטרה, מחשש שהצעד יזניק את מחירי הנפט. "הממשל תומך מאוד בהגברת הלחץ על אירן, כולל סנקציות על הבנק המרכזי, אך זאת מדיניות זהירה ומתוזמנת היטב", אמרה אתמול תת מזכירת המדינה, וונדי שרמן.

גם האיחוד האירופי מגביר הלחץ

אתמול החליט גם האיחוד האירופי על סנקציות חדשות נגד אירן, אך נמנע מפגיעה במגזר הנפט שלה. שרי החוץ של האיחוד הוסיפו 180 חברות ואישים ל"רשימה השחורה" שנאסר לקיים עמה קשרים, ומוטלים עליה הגבלות תנועה והקפאת נכסים. בהחלטתם הסבירו שרי החוץ כי ראו צורך להרחיב את העיצומים, בעקבות ממצאי דו"ח סבא"א האחרון, שמצא כי היא חותרת להשגת נשק גרעיני.

האיחוד כבר הטיל בעבר סנקציות על אירן, לאחרונה באוקטובר בשנה שעברה, שכללו מגבלות שונות על סחר עם שירותים פיננסיים במדינה, ועל מגזרי האנרגיה והטכנולוגיה שלה. כעת, הוסיף האיחוד לרשימה עוד חברות הקשורות לתעשיית הספנות האירנית, ואישים נוספים המעורבים בפרויקט הגרעין שלה. עוד נמסר כי בהמשך ייבחנו סנקציות נוספות גם על ענפי התחבורה והאנרגיה באירן. לפי הודעת הסיכום של הכינוס, "המועצה הסכימה לבחון, בתיאום צמוד עם שותפינו בעולם, צעדים נוספים המיועדים להשפיע על המערכת הפיננסית האירנית, בתחום התחבורה ובתחום האנרגיה".

כאמור, בשלב זה לא הוחלט על אמברגו נפט כולל של האיחוד על אירן - צעד שבבריטניה הביעו בו תמיכה אתמול, ואילו צרפת כבר נקטה בו באופן עצמאי בתחילת השבוע, כשהכריזה על הפסקת כל סחר הנפט עם אירן. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס היום לאחר הכינוס לשאלת אמברגו הנפט, ואמר כי "אנחנו עדיין עובדים על זה. יוון השמיעה כמה דאגות בעניין, וצריך לקחת את זה בחשבון, ולעבוד עם שותפינו השונים כך שאובדן משלוחי הנפט מאירן יהיה פיצוי בצורת עלייה בייצור במדינות אחרות. זה בהחלט אפשרי".

עוד בנושא
האיחוד מרחיב העיצומים על אירן, ללא אמברגו נפט
עוד סנקציות על אירן: "בגלל הגרעין, לא נקמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully