וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון ברק על הפיצוץ באירן: "כן יירבו"

בהתייחסו לפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי של משמרות המהפכה באירן, אמר ברק כי אינו יודע לאמוד את גודל הנזק ואינו יודע מה גרם לפיצוץ. על משרד האוצר: "מפחיד את הציבור"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב (ראשון) לפיצוץ שאירע אתמול במחסן תחמושת בבסיס צבאי של משמרות המהפכה באירן. בראיון לגלי צה"ל נשאל ברק אודות גודל הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ, והשיב: "עד כמה הנזק גדול? לא יודע, אבל כן יירבו". לדבריו, הוא אינו יודע מה גרם לפיצוץ, שגבה את חייהם של 17 בני אדם והביא לפציעתם של 16 נוספים. הבוקר דווח כי בפיצוץ נהרג, בין היתר, חסן טהרני, שהיה בכיר במשמרות המהפכה ועסק בפיתוח טילים ארוכי טווח.

עוד בנושא הפיצוץ במחסן התחמושת באירן:
דיווח באירן: ”17 הרוגים בפיצוץ בבסיס צבאי”
דיווח באירן: מדען טילים נהרג בפיצוץ בבסיס הצבאי

שר הביטחון התייחס בדבריו גם לשינוי המוצע במדיניות משרד האוצר ולכוונה להגדיל את הגירעון הלאומי באחוז תוצר אחד (8-7 מיליארד שקלים). "הייתי ראש הממשלה, אני מבין בכלכלה ואני חושב שמשרד האוצר טועה ומפחיד את הציבור. אני מבין לא פחות טוב מהאנשים באוצר מה זה מקרו-כלכלה ויש אפילו גם כמה חתני פרס נובל שחושבים כמוני", אמר ברק, "האוצר צריך לתת חוות דעת והממשלה צריכה להחליט, ואני אומר לך שכמה משרי הליכוד פועלים כך בגלל הרקמה החברתית, והאוצר נגרר בשל כך ופועל בהתאם. אני מכיר את סוכנויות הדירוג, פחות חשוב להן איפה אתה נמצא על הגרף, אלא באיזו מידה אתה מבין את המציאות סביבך ועד כמה הממשלה שולטת בתהליך. אני קורא לממשלה לשלוט בתהליך, והסכומים שאני מדבר עליהם עונים על הדרישות ולא מסכנים את הכלכלה".

שר הביטחון יצא גם נגד הצעות החוק הכוללות התערבות פוליטית במינוי שופטים לבית המשפט העליון ואמר כי מדובר בחקיקה מסוכנת. "יש אוסף בלתי סביר של חקיקות שמובילות להגבלת העצמאות של בית המשפט העליון", אמר והוסיף כי כל שרי מפלגת העצמאות יתנגדו לחקיקה. "צריך לערוך דיון בנושא בתוך הממשלה וגם דיון ציבורי - חובה לעצור את היוזמה הזאת. נשתמש בכל האמצעים שבידינו כדי לעצור את המגמה ההרסנית הזאת - זו הכאה מסוכנת בעצמאות של השופטים", הוסיף.

ברק התייחס גם לדיכוי האלים של ההפגנות נגד המשטר בסוריה ולהחלטת הליגה הערבית להשעות את חברותה בארגון. "הפעולות האחרונות בסוריה ממעיטות כמובן ממעמדו של הנשיא בשאר אסד, כמו גם הגירוש מהליגה הערבית שיגרום לו להיות הרבה יותר ברוטלי. אין לו מה להפסיד", אמר השר, שהוסיף: "אני חושש שהוא עבר את נקודת האל-חזור, אין לו דרך לשקם את מעמדו כמנהיגה של סוריה. יהיו עוד הרבה הרוגים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully