וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף המיקוח החדש של אל-קאעדה: יהודי חולה בן 70

ראש הארגון א-זוואהירי קיבל אחריות על חטיפתו לפני 3 חודשים של וורן ויינסטיין בן ה-70, ששימש יועץ לחברות בפקיסטן. ככה זה כשלא מצליחים להוציא לפועל פיגוע משמעותי כבר שנים

"האם חטיפת אזרחים קשישים לא חמושים היא מה שנשאר לאל-קאעדה?". כך תהה בסוף שבוע בעל טור בעיתון האמריקני "Christian Science Monitor", לאחר שהארגון קיבל אחריות על חטיפתו של וורן ויינסטיין בן ה-70, יהודי-אמריקני שנעלם לפני כמעט ארבעה חודשים מביתו בעיר לאהור בפקיסטן, שם עבד כיועץ לחברות מקומיות שונות מטעם חברת JE Austin Associates.

"הצלחנו, הודות לעזרתו של אללה הגדול, ללכוד את האמריקאי היהודי וורן ויינסטיין", אמר מפקד אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, בסרטון שפורסם ביום חמישי. אך ה"הצלחה" הזו רק מבליטה את העובדה שבשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר חיסולו של מנהיג הארגון הכריזמטי, אוסמה בן לאדן, לא הציח אל-קאעדה להוציא לפועל פיגוע משמעותי נגד אינטרסים מערביים, ועיקר פעילותו מתרכזת בפקיסטן ובאפגניסטן, ובמוקדי עימות נוספים כגון תימן, סומליה וצפון אפריקה.

ויינסטיין, תושב רוקוויל שבמדינת מרילנד, שחי בפקיסטן בשנים האחרונות והיה דובר שפת האורדו המקומית, נחטף ב-13 באוגוסט, ימים ספורים לפני שהיה אמור לשוב לארצות הברית. לפי העדויות, שמונה רעולי פנים פשטו בשעת לילה על ביתו בלאהור, שם שימש כיועץ של חברות בתעשיית מוצרי החלב ובתחום האבנים היקרות. הוא תואר כסובל מאסתמה, מבעיות לב ומלחץ דם גבוה, וקרוביו הביעו חשש מיידי לשלומו. חקירת המשטרה המקומית שנפתחה בעקבות החטיפה העלתה חרס. נהגו ושלושת שומרי ראשו נעצרו בחשד שסייעו לחוטפים, אך חקירתם לא העלתה דבר.

החוטפים דורשים: הסרת הגבלות התנועה מעל עזה

במשך שלושה וחצי חודשים שררה אי-ודאות לגבי גורלו של ויינסטיין, עד לפרסום הסרטון של אל-קאעדה ביום חמישי. "זהו מסר לאסירים שלנו, לוחמי אל-קאעדה והטליבן בבתי הכלא של הצלבנים", אומר בו א-זוואהירי. "לא שכחנו אתכם, ובעזרת אללה נשחרר אתכם. אללה ישתבח שמו העניק בידינו את וורן ויינסטיין היהודי-אמריקאי, זכיין של תוכנית הסיוע של הממשל האמריקני בפקיסטן, שמטרתה להילחם נגד הג'יהאד. כפי שהאמריקאים עוצרים מי שהם חושדים שהוא קשור לאל-קאעדה או לטליבן, עצרו את האיש הזה שמעורב בפעילות האמריקאית בפקיסטן".

א-זוואהירי הציב שורת דרישות תמורת שחרורו של ויינסטיין: הפסקת כל התקיפות של ארה"ב ובעלות בריתה בפקיסטן, אפגניסטן, סומליה, תימן ורצועת עזה; הסרה של כל הגבלות התנועה על תושבי עזה; שחרור כל האסירים החשודים בקשר לאל-קאעדה או הטליבן (הודגשו עצורים ספציפיים, בהם שייחים ובכירים בארגון, כמו גם בני משפחתו של אוסמה בן לאדן); וסגירת בסיס המעצר בגואנטנמו.

גורמים בטליבן אמרו אתמול לרשת NBC האמריקנית כי חטיפתו בפועל של ויינסטיין בוצעה על ידי פעילי הענף הפקיסטני של הטליבן (תחריק א-טליבן, TTP), כחלק משיתוף פעולה הדוק של הארגון עם אל-קאעדה. לפי המידע, הוא הוחזק תחילה בלאהור, ובהמשך הועבר שוב ושוב למקומות מסתור חדשים. רק לאחר שהגיע ל"מקום בטוח" באזור השבטי הסמוך לגבול אפגניסטן, הוחלט לפרסם את הודעת קבלת האחריות. "אין כרגע שום הבדל בין ה-TTP לאל-קאעדה", אמר לרשת מפקד מקומי בטליבן. "הן פועלות יחד באותו סדר יום. "גם ההחלטה האחרונה של הטליבן להפסיק את שיחות השלום עם השלטונות נבעה מחוסר שביעות רצון באל-קאעדה מהתנהלות השלטון הפקיסטני".

חטיפות תמורת כופר נפוצות בפקיסטן, אולם מקרי חטיפה של זרים, בין אם בידי פושעים ובין אם בידי ארגונים קיצוניים, הם נדירים למדי. המקרה הזכור ביותר הוא חטיפתו של עיתונאי ה"וול סטריט ג'ורנל" דניאל פרל, שנחטף בקראצ'י ב-2002 ובהמשך הוצא להורג בעריפת ראש מול המצלמות. ביולי האחרון נחטפו בני זוג שוויצרים במחוז בלוצ'יסטן שבדרום מערב המדינה. הטליבן הפקיסטני קיבל אחריות ואף פרסם סרטון בו השניים מתחננים על חייהם. ככל הידוע, הם עדיין מוחזקים בשבי. במרץ השנה שעברה נחטף ילד בריטי ממוצא פקיסטני כשביקר אצל סבתו בפונג'אב. הוא שוחרר כעבור 12 יום תמורת כופר בסך 180,000 דולרים.

עוד על אל-קאעדה:
מפקד אל-קאעדה בסרטון: בן לאדן היה בוכה בקלות
ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11
אוגוסט: חוסל מספר 2 באל-קאעדה, עטיה עבד א-רחמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully