וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אל-קאעדה בסרטון: בן לאדן היה בוכה בקלות

בסרטון חדש שפרסם איימן א-זוואהירי, הוא מפליג בשבחי רגישותו ועדינותו של קודמו: "כולם זוכרים את אריה האיסלם שאיים על אמריקה, אבל מעטים יודעים שהוא היה אדם עדין, נחמד וביישן"

רויטרס

"רך, עדין, נעים ורגיש, גם כשהחיים היו קשים" - כך מתואר מפקד אל-קאעדה המנוח, אוסמה בן לאדן, בידי יורשו, איימן א-זוואהירי, בסרטון וידאו חדש שפרסם הלילה (רביעי) בשורה של אתרי אינטרנט ג'יהאדיסטים, שכותרתו "ימים עם האימאם - החלק הראשון". בסרטון, מזמין א-זוואהירי את הצופים להצטרף אליו למסע זיכרון אל צדו ההומאני של ה"בוס" שלו לשעבר.

"מעולם לא ראיתי אדם כמוהו", אומר א-זוואהירי, שהכיר את בן לאדן לראשונה בשנות ה-80, ככשניהם לחמו נגד ברית המועצות באפגניסטן. "היה לי הכבוד ללוות את האיש הזה במשך תקופה ארוכה במסעות ובנסיבות שונות".

עוד על אל-קאעדה:
ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11
אוגוסט: חוסל מספר 2 באל-קאעדה, עטיה עבד א-רחמן
א-זוואהירי למפגינים הסורים: צאו נגד ישראל

אוסמה בן לאדן יחד עם סגנו, איימן א-זוואהירי, 2004. AP Photo/Mazhar Ali Khan, File, AP
"היה לי הכבוד ללוות את האיש הזה במשך תקופה ארוכה במסעות ובנסיבות שונות". א-זוואהירי/AP, AP Photo/Mazhar Ali Khan, File

"שייח אוסמה היה חש עצב גדול אם היה מרגיש שאחיו בדרך הג'יהאד דוכאו או לא הגיעו למטרתם הצודקת", ממשיך א-זוואהירי. "האיש הזה היה מאוד נאמן לאחיו, והתכוון לזכור אותם בכבוד ולשבח את דרכם". בהתייחסו למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, הוא מוסיף: "הוא נהג לזכור את 19 הלוחמים שתקפו את אמריקה האידיוטית, בפנטגון - מעוז ההנהגה הצבאית שלה - ובניו יורק, הסמל של הכוח הכלכלי שלה".

"רבים זוכרים את אריה האיסלם שאיים על אמריקה ועל בוש", הוסיף, "אבל מעטים יודעים שהוא היה אדם מאוד עדין, נחמד וביישן. הוא היה ידוע כאדם שפורץ בדמעות בקלות. הוא היה אומר לי שכמה מהאחים היו אומרים לו לנסות להחזיק את הדמעות בפנים, אבל אני אמרתי לו שזו ברכה".

א-זוואהירי, שקיבל לידיו את הפיקוד על אל-קאעדה לאחר חיסולו של בן לאדן בידי ארה"ב במאי האחרון, הוא כעת המבוקש מספר 1 בעולם על ידי ארה"ב, שהציבה פרס של 25 מיליון דולרים על ראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully