וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11

ניר יהב

13.9.2011 / 9:00

לרגל ציון עשור לאירועי 9/11, פרסם אל קאעדה סרטון וידאו באורך של שעה בו נשמע המנהיג הנוכחי איימן א-זוואהירי ונראים בו קטעי וידאו שטרם פורסמו של המנהיג שחוסל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארגון אל-קאעדה פרסם סרטון וידאו לציון עשור לאירועי 11 בספטמבר ובו נשמע קולו של המנהיג החדש של הארגון, איימן א-זוואהירי וכן קטעי וידאו שטרם נראו של מנהיג הארגון שחוסל, אוסמה בן לאדן. הסרטון, שאורכו כשעה וכותרתו: "שחר של ניצחון קרב", פורסם באתרי אינטרנט המזוהים עם הג'יהאד העולמי, ונראית בו רק תמונת סטילס של א-זוואהירי, ונשמעים דבריו בהם הוא משבח את האביב הערבי.

א-זוואהירי אמר כי הוא מקווה שתנועות ההתנגדות שהפילו מנהיגים במצרים, טוניסיה ולוב יצליחו לבסס את מה שהוא כינה "האיסלם האמיתי": "אנו מציינים בימים אלה 10 שנים לפשיטות המבורכות על ניו יורק, וושינגטון ופנסילבניה. האירוע הענק הזה שזעזע את יסודות הצלבניים ברחבי העולם עדיין מזעזע אותם. עשר שנים חלפו, במהלכן האומה המוסלמית ניצחה באמצעות לוחמיה את האימפריאליזם הצלבני ניצחון אחר ניצחון. אמריקה אינה עומדת בפני אנשים ולא בפני קבוצות, אלא בפני אומה שמתנערת ומתקוממת. אמריקה לא מכירה בכך ולא רוצה להכיר בכך".

בסרטון נראה גם מנהיג הארגון שחוסל, בן לאדן, במסר שצילם בטרם מותו. בדבריו הזהיר בן לאדן את ארצות הברית מ"ליפול כעבדים" לחברות גדולות.

בימים שקדמו לציון עשור לאסון התאומים התריעו הרשויות האמריקאיות אודות ניסיונות לבצע פיגועי טרור ביום זה. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה בסוף השבוע כי יש בידה דיווח "אמין וממוקד" לפיו ארגון אל-קאעדה מתכוון לבצע פיגוע נגד אזרחים אמריקנים, ובפרט בוושינגטון הבירה או בניו יורק. עם זאת, אמרה קלינטון כי הדיווח אינו מאושר לחלוטין. בכיר נוסף בממשל אמר כי ייתכן וההתרעות קשורות למנהיג א-זוואהירי. לבסוף, ההתרעות לא מומשו, והאירועים לציון עשור לפיגועים ששינו את העולם התקיימו כסדרם.

עוד באותו נושא
אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"
גורם אמריקני: "התרעה לביצוע לפיגוע ב-9/11"
ארה"ב: התרעה מפני פיגוע של אל-קאעדה, כוננות בניו יורק
חיסול בן לאדן - סיקור מיוחד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully