וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התרעה מפני פיגוע של אל-קאעדה, כוננות בניו יורק

10.9.2011 / 0:10

במלאת עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר, התקבלה בארה"ב התרעה "אמינה ממוקדת" על ניסיון של אל-קאעדה לבצע פיגוע דומה נוסף בניו יורק או בוושינגטון. כוחות משטרה רבים נפרשו בערים

לאחר ההתרעה שהוכרזה על אודות ניסיונות לבצע פיגועי טרור ביום בו ימלאו 10 שנים לאסון ה-11 בספטמבר, הודיעה אמש (שישי) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי יש בידה דיווח "אמין וממוקד" לפיו ארגון אל-קאעדה מתכוון לבצע פיגוע נגד אזרחים אמריקנים, ובפרט בוושינגטון הבירה או בניו יורק. עם זאת, אמרה קלינטון כי הדיווח אינו מאושר לחלוטין. בכיר נוסף בממשל אמר כי ייתכן וההתרעות קשורות למנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי.

עוד באותו נושא
גורם אמריקני: "התרעה לביצוע לפיגוע ב-9/11"
עשור אחרי: יצאו מהתופת - וחייהם השתנו לעד
"הקריבו עצמם והצילו אלפים": סיפורה של טיסה 93

בעקבות ההתרעות נפרשו כוחות משטרה רבים ברחבי ניו יורק וושינגטון. במנהטן מורגשים כעת עומסי תנועה כבדים. גורמים בממשל האמריקאי אמרו כי ההתרעות מדברות על פיגוע בו מעורבים שלושה בני אדם, חלקם אזרחי ארצות הברית, וכלי רכב ובו חומר נפץ רב.

בכירים בממשל אמרו כי "התמונה המודיעינית איננה מגובשת דיה" וכי "לא מספיק ידוע על המתכננים ועל מזימתם". סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום כי המידע הגיע ממידע אחר שהושג בעת חיסולו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן: "זו פיסת המידע האמין הראשונה שקיבלנו", אמר ביידן בראיון לרשת NBC.

עדכון ראשון: 19:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully